tisdag 24 april 2012

Våra nya sedlar..

Bilder på nya sedlarnaPå GP nätet läste jag nyss om våra nya sedlar. Tyckte det vinnande förslaget såg jättebra ut.Här Här syns ansiktena på sedlarna
Sedlarna kommer att ha välkända ansikten både för oss härhemma och för omvärlden. Vilka känner inte till
  • Greta Garbo
  • Astrid Lindgren
  • Ingmar Bergman
  • Evert Taube
  • Dag Hammarskjöld
  • Birgit Nilsson
Mina favoriter är Greta G och Evert Taube!

Läste också att tvisten om vem som köpte Trisslotten som gav 3 miljoner i vinst nu är avgjord genom förlikning. Jag skrev ett inlägg om detta tidigare, läs här . Enligt artikeln har mamman gått med på förlikning eftersom den förlorande parten får stå för rättegångskostnaderna.
Ja, vad ska man tro i denna sak. Själv tycker jag nog att det kan ha gått till på det sätt som jag läst om i media, dvs mammans version. Men troligen ligger det mer bakom denna historia än bara vinsten för annars kan jag inte tänka mig annat än att man kommit överens privat.Mamman får 350 000 kr

4 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Vad kul att det gick bra. Det ser helt ok ut.
    Tycker du har en så trevlig blogg med böckerna som bakgrund. Passar mig bra eftersom jag arbetar på bibliotek.
    Ha en fin eftermiddag och kväll. Nu skall jag gå till mitt jobb och ha ett eftermiddag/kvällspass.
    Kram Raina

    SvaraRadera
  2. Betr. de nya sedlarna håller jag inte alls med dig.Hur många undomar mellan 10-30 år känner till dessa ansikten? Jo Astrid och ev.Taube men dom andra
    har dom ingen aning om. Det är vi 40-50-60 talisterna
    som vet vem dom är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och här håller jag inte med dig helt. Vi är ju ganska många som är mellan 30-80 år, eller hur?
      Hörde ett uttalande att Astrid L var på 20 kr bara för att den förväntades användas just av barn. Birgit Nilsson kanske inte alla känner till men i övriga världen är hon stor stjärna och vi hoppas väl att någon vuxen turist letar sig hit....

      Radera