tisdag 10 april 2012

Piffa upp mina gamla stolar kanske?

Regn, regn och gråmulet.......men har jag tidningen Lantliv kan jag alltid hitta något som inspirerar!

Jag har ett bord och fyra stolar från barndomshemmet. De har funnits så länge jag minns och därför har jag en speciell relation till dem trots att de nu är märkta av "tidens tand".....när jag läste denna annons i tidningen, från Mio, tänkte jag att detta kunde kanske vara något för mig att titta närmare på.....**se nytt inlägg

Har ju sett sådana tidigare och särskilt minns jag ju nyårsafton på Thorskogs slott.

Kanske inte så praktiska i vitt men på bild ser det ju snyggt ut......
Sen blev jag nästan lyrisk över dessa fina trädgårdshandskar från Ejendals i Dalarna.http://www.ejendals.se/1068.php


 Det roliga i det hela är att det på mitt jobb i början på 60-talet var "lilla julafton" när en representant från bolaget kom med sin stora väska med varuprover och det bland alla arbetshandskar för industrin även fanns de allra läckraste skinnhandskar för damer! Jag minns särskilt ett par skarpt gröna i tunnt nappaskinn som jag köpte. Tänka sig vilket mode det var. Ny damig vårkappa med nya skinnhandskar till Valborgsmäss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar