tisdag 10 april 2012

Överdragsklädsel till stolarna....

** se tidigare inlägg också
Det bli sällan som jag tänkt mig......kanske bäst att sluta "tänka" alls....
Vad har hänt nu då? Jag lyckades övertyga mannen om att detta kanske var något för oss och vi åkte iväg till Bäckebols stormarknad inte långt ifrån oss. Det började krångla redan där....Mio möbler finns inte kvar där längre men det tänkte inte jag på för vi köper sällan möbler. Via mobilen fick jag adress och tel nr till Mio inne i city. På väg dit ringde jag, fick en konstig känsla av att något inte stämde, och försökte förtvivlat förklara för en försäljare att jag sett deras annons men utan resultat.
 Nja, vi har nog ingen överdragsklädsel men kolla på nätet.....det gjorde jag när jag kom hem och då förstår jag varför hon svarade som hon gjorde. Annonsen gäller STOLAR med avtagbar klädsel.......och det kanska de flesta utom jag förstod på en gång.
 Att jag inte tänkte närmar på det beror på dukningen på slottet. Men de hade naturligtvis låtit sy upp egen överdragsklädsel.
Ja, då är jag tillbaka på ruta ett igen för jag varken kan eller vill sy.......
Dags att ta fram ett foto som gör-mig-glad-igen....

4 kommentarer:

  1. Hej Maj!
    Det där med stolsklädseln hade jag oxå kunnat missuppfatta;)

    Härligt foto:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för rara ord, jag kände mig såå dum!

      Radera
  2. Kanske dom här passar ?!
    http://www.jotex.se/ListPage/Search.aspx?SearchText=stol%C3%B6verdrag&ConceptStoreCategoryId=

    -Håller tummarna !
    Kram Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK snälla du för tipset. Ska genast mäta och se om de passar. Jag försökte söka på nätet men lyckades inte hitta några. Håller tummarna jag med!!

      Radera