söndag 29 april 2012

Langning till ungdomar.....

I dagens GP och på nätet kan man läsa om den spritlangning som pågår till ungdomar vid Stigs Center här i Göteborg. Problemet är inte nytt utan välkänt men det som upprör mig nu är att "ingen" kan/vill "ta tag i problemet". Inblandade parter är enligt min mening (inte nödvändigtvis i följande ordning)Polisen känner sig maktlös   klicka för att läsa artikeln
  • de lastbilschaufförer som säljer sprit,öl mm
  • ungdomarna som köper varorna
  • föräldrarna
  • Göteborgs kommun
  • Fastighetskontoret
  • Polisen
  • Åkeribranchen/transportnäringen
  • Stigs Center
  • Stadsbyggnadskontoret
  • i viss mån allmänheten
  • kanske glömt någon
Jag spar urklipp,citat,ordspråk mm och detta urklipp tycker jag passar utmärkt här.
 Sen är det väl dags att det händer något i denna fråga och inte bara som framgår av artikeln ytterligare långdragna diskussioner,planer mm

1 kommentar:

  1. Jaa Maj visst är det så,så är det överallt.Visst är det förfärligt.
    Men allt har ju blivit så slappt tycker jag.
    Som Du sade det är ingen som bryr sig längr.
    Ha rn bra Valborg osv.

    SvaraRadera