måndag 2 april 2012

Skarviks Rökeri mm

Nu har vi börjat handla lite god mat inför Påskhelgen och då faller det sig naturligt att vi åker till Skarvik som inte ligger mer än 1-2 km från oss. Ett litet familjeföretag som röker den mest fantastiskt goda lax . De har även såser, ägg och idag färsk potatis från Cypern mm

http://www.skarviksrokeri.com/svenska/startsidan.htm
Här kan ni se deras läckra fiskdisk men nyrökt lax mm. Mums, mums!!
Vi köpte inga ägg idag men de såg väldigt goda ut

Sen bar det iväg till Jysk för reklamation av en låda att förvara dynor i. Tyvärr gick den sönder på locket och vi var hos dem redan i somras och påpekade detta. Fabriksfel och vi blev omgående lovade en ny som vi hämtade hem idag. Hoppas denna inte är ett måndagsexemplar!
Oj, vad hungrig jag blev. Ett mellanmål i min smak är en fruktsallad med banan,äpple,hallon och sultanrussin! 
En stunds läsmys blev det också. Jag läser sällan om böcker man jag har några som jag ska läsa om och bla denna
Har ni inte läst den (finns det någon som inte har det ännu) så har ni sommarboken för lata dagar här. Jag kommer på mig själv med att sitta och fnissa/le åt denna dråpliga historia som samtidigt har så mycket allvar i sig.



4 kommentarer:

  1. Hallå där ! - Jag måste skratta när jag såg att du hade hittat till min blogg ! - Varför undrar du förstås...Jo jag hade sett din kommentar hos Atelje skogslyckan ...tittade in hos dej och skulle skriva en kommentar, men just då fick vi besök så det blev nu i stället ;)) Då hade du alltså hunnit in till mej först ! - Ja vad säjer man om det?! - Nu ska jag titta runt här i ditt "bibliotek"...Jag ser en massa intressant att läsa ! ( Oj vad jag blev akut hungrig nu när jag såg allt gott i fiskdisken !)
    Ha det gott !
    kram Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen att följa min blogg och tack för trevlig kommentar. Det kan man ju säga nästan var "tankeöverföring".

      Radera
  2. "Vi köpte inga ägg idag men de såg väldigt goda ut"skriver du i dagens "lilla" blogg. En liten undran,hur kan man se att ägg ser väldigt goda ut.Antagligen är dom bruna eller vita,små eller stora,ägg från frigående höns eller äggkläckningsfabrik samt ekologiska. Men SER goda ut vet i f-n.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt rätt naturligtvis.....men de såg faktiskt väldigt goda ut! Kram

      Radera