lördag 7 april 2012

Nästan toddy och dataövningar..


Trevlig Påskafton önskar jag er som eventuellt tittar in till mig idag!
Jag pyntar inte såå mycket till Påsk men lite blir det ju här och där.....detta foto är från vår entré. Sen blir det ju lite lagom med Påskmat där varmrökt lax från Skarvik med egenlagad (Hans igen) romsås är ett måste. (Hoppar bild från Skarvik idag)
Fick ett tips på en drink som påminner lite om toddy iallafall . Det var bloggen Nordingården som skrev om denna och jag kände att den måste jag prova på. Det finns många varianter av Snowball som drinken heter, men jag ska testa utan vodka nästa gång.

Det är inget fel på bilden ovan utan det är jag som övar-testar bildhantering. Det är kul men svårt och här är en variant som jag inte tänkt skulle se ut så här, men lite annorlunda blev det ju.
Jag har lyckats förstå att jag lagrar bilder i för stor storlek 4000x3000 vilket tar upp mycket utrymme av det som tillhandahålls gratis. Nu har jag lärt mig krympa bilderna i programmet Paint och det är ju en stor framgång! Sen har jag köpt till mer utrymme så nu ska det bli
 nya bilder i mina sidinlägg. Hoppas jag.....

Plötsligt händer det! Har försökt beskära bilden och kan konstatera när det gäller bilder att texten på Trisslotten passar utmärkt! Ibland blir det vinst, men för mig väldigt ofta nit......men nu ska jag hoppas på mer tur i fortsättningen.

Idag har vi blå himmel men kyliga vindar här i Gbg och det är nog inte färdigeldat  för i år ännu. Därför passar det ju bra att fylla på med lite mer björkved när vi sågar ner några höga björkar här på samfälligheten vi tillhör.
Oh, som det ser ut att ha fungera med att beskära bilden! Detta gillar jag.......




1 kommentar:

  1. Hej tack för ditt fina inlägg och god fortsättning på påsken. Vad bra att du har fixat bilderna på bloggen, fin entre du har. Kram Mimmi

    SvaraRadera