måndag 9 april 2012

En annan dag...

 Gääsp!  Golfen i natt blev en spännande tillställning men tyvärr lyckades ju inte Hansson vinna men hans placering var den bästa en svensk någonsin gjort i denna tävling. Grattis!

Men oj, vad segt det är att komma igång.....Det är inget vidare väder heller, småregnar på fönstret och helt igenmulet, vilket inte inspirerar mig till någon utomhusaktivitet. (något att skylla på)

 Jag är en "morgonrocksmänniska" det vet alla som känner mig väl. Innebär att jag trivs med att strosa runt i morgonrock ganska så länge .......pyssla med blommorna, sätta på tvätt/diskmaskin, läsa tidningen mm innan det är dags för den stora "finputsen".  Fn vet jag inget särskilt jag ska göra och det känns som en stor rikedom! En annandag som jag kan göra vad jag vill av/med......kanske fortsätter jag med den garderobsrensning jag så plötsligt fick lust till igår. Det blev nästan en full säck som jag kommer att lämna till insamling utan att fundera på "att plaggen kanske kunde vara bra att ha" en annan dag.

Eftersom jag inte köper slit-släng-mode kläder så håller de sig i kvalitet och stil, tycker jag iallafall, flera säsonger och det bidrar till fulla garderober. Hade en idé om att inte köpa något nytt om jag samtidigt inte rensade bort något annat plagg men det har gått dåligt med det. Ska nog fundera på att ta upp den tanken igen!
Önskar fortsatt trevlig Annandag

Beträffande bildhantering så jobbar jag på med förminskning av format i programmet Paint och hoppas "få till det" med bildhantering så att det jag skär bort av bilden verkligen kommer bort och inte som i bilden ovan med sopsäcken. Men det blir nog en annan dag.......

1 kommentar:

  1. Skönt strosa på i morgon rock!! Jag gör så med då jag är ledig som i dag :)
    Ha det gott!

    SvaraRadera