onsdag 18 april 2012

Naturen ger inspiration......

Det blev ingen cykeltur igår men en promenad till pappersåtervinningsstationen. Jag tycker att vi är miljömedvetna men ibland blir det nästan för mycket sortering.....pappersförpackningar, plastförpackningar,plåt,glas,glödlampor,batterier,tidningar, ska till återvinningen. I vårt soprum ska vi skilja ut allt komposterbart från restavfall som sedan vägs och vi får betala efter vikt.......
Men jag förenar nytta med nöje......och det blir en liten promenad via bäcken och hem.  I närheten, bara några 100 m från oss ligger denna bäck/bäckravin där kommunen fn röjer upp. Ser ut att bli vackert

Plockade en liten bukett vårblommor och fixade till favoritsalladen när jag kom hem (Hans är på resa så maten bestämmer jag)

Inspirationen håller visst i sig för jag fick plötsligt sådan lust att pyssla lite. Decoupage fick det bli!

Inte klart än, men kanske kan det bli en fin ask när den torkat. Det ska till lite glitter och ev band också. Jättekul är det, fast det är rätt svårt med de supertunna servetterna.

4 kommentarer:

  1. Vilken fin promenadväg och vilken söt bukett du plockat, de alra första vårblommorna är verkligen underbara!
    Ser väldigt gott ut med din sallad, nu blev jag hungrig!

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  2. Jadu, när det gäller att måla gamla möbler finns det många vägar. Man kan slarva eller vara hur noga som helst, Jag är nog någonstans mitt i mellan. Tvättar, slipar, målar med kvistlack, grundfärg och sen lackfärg Beckers.
    Lycka till om du drar igång med möbelmålning
    AC

    SvaraRadera
  3. I dag såg jag Vitsippor i backen,väldigt nära där jag bor.Men alldeles för korta skaft,de fick stå kvar.Jag har det så¨bra så allt papper,tidningar och plast.tager min son med sig varannan härifrån,när han är ocvh hälsar på

    SvaraRadera
  4. Vilken mysig blogg du har:) Vill du ha lite mer lantlig inspiration kan du kika in till mig...jag har dessutom tävling i detta inlägget:)
    Ha en kanonvecka.

    LOVE Maria på inredningsvis

    SvaraRadera