fredag 13 april 2012

Fredag 13/4 har börjat bra...

Skrockfull, är jag det?  Kan nog inte bortse från att jag tänker på detta datum som något speciellt men har ingen rationell förklaring till det.
Svart katt över vägen, inte gå under stege, inte sjunga utan frukost mm. Finns mer att läsa om detta här. Bilden kommer från dagen GP
http://sv.wikipedia.org/wiki/Skrock

Men hittills har det börjat bra med att vi åkte till ett av våra smultronställen Stora Holms Säteri och åt sopplunch. Lugnt och avslappat med bakgrundsmusik á la Sinatra och jättegod soppa med nybakt bröd från bageriet som är en av verksamheterna därute.


 Mätta och belåtna styr vi stegen mot outletbutiken som alltid är full med lockande varor från Nyblom Kollén.

Jag fastnade för dessa denna gång.... OBS! Har just fått påpekande om att det är fel på bilderna igen. Vissa är upplagda dubbelt. Ibland får jag ladda upp bilder igen men som jag skrivit förr ingenting syns på förhandsgranskning och min blogg om jag tittar där. Underligt är det.......



En butik säljer delikatesser från Italien och det var tur att jag var så mätt......

men en liten burk Jordgubbsmarmelad fick följa med hem.
Ett härligt utflyktsmål bara ca 10 min från oss.
TREVLIG HELG önskar jag mina läsare.


9 kommentarer:

  1. Vilken fin dag ni haft! Och bara en bit ifrån er med så ni behövde inte åka så långt! :)
    Den här fredagen den 13 onde har varit ok här, hittills! Men den i januari då var det verkligen fredagen den 13 onde hos oss!! :(
    Trevlig helg till dig med!

    SvaraRadera
  2. Önskar att allt detta inte var såå långt bort från mej ! - Det skulle vara kul att besöka dessa ställen.
    En härligt och rolig dag verkar ni ha haft...Trots datumet ;)
    ha en härlig helg !
    kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Såg gott ut med maten, och butiken verkade fullt med fina saker. Tack för fina kommentaren, då kanske din lampa blir vit? Kram Mimmi

    SvaraRadera
  4. Tack Maj för kommentaren hos mig.Även denna gång måste jag säga vilka trevliga utflykter,närma och bra
    kram och tack

    SvaraRadera
  5. Hur hinner du med allt. Du pyntar,pysslar,städar,möblerar,lagar mat,städar ut garderober,bloggar,kramar blommor,skrivarkurs,fikar,läser,snackar i telefon samt, något eller några andra saker vad det nu är,shoppar. Jag tror att du är en riktig "shoppoman" för du kan tydligen inte lämna huset utan att inhandla någon produkt oavsett vad.Men det är helt rätt för vi måste hålla konsumtionen uppe.
    Kramar från en beundrare trots allt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är riktigt att jag gillar att shoppa. Men när jag åker till stan har jag redan bestämt mig för vad jag ska handla men det är klart att ibland blir det ju något impulsköp med....bara-vill-ha!

      Radera
  6. Tycker otursdagen verkar ha varit en bra dag för dig:) Hade en kolsvart katt för 20 år sedan. Han gick under stegar,korsade min väg 1000 gånger om dagen,apporterade till och med min nyckelknippa och jag märkte aldrig nåt oturligt med honom;)
    Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Önskar dig en trevlig lördagkväll!
    Kram Emma

    SvaraRadera
  8. Ett så mysigt ställe ni har att åka till. Bra när det ligger så nära.
    Ja, nu har du lite dubbelbilder igen. Men ..., det är inte alla - dubbla på servetterna och krukorna med blommor på. Konstigt!!!
    Ha en fortsatt fin lördagkväll!

    SvaraRadera