tisdag 17 april 2012

GLAD över...

När jag läser att över 6000 sidyver visats på min blogg, ja då blir jag så glad. Det betyder väl ändå att det jag skriver intresserar en och annan......Stort tack också till bloggvänner och andra som lämnar en kommentar. Jättekul tycker jag det är och därför försöker även jag skriva några ord i andras bloggar.....

Igår var det dags för skrivkurs igen! Eftersom det bara är 5 ggr så är det ju ganska långt mellan träffarna men kul är det. Tyvärr har vår lärare blivit sjuk så vi hade en ny ledare igår. Jättetrevlig,  och bra att kunna hoppa in med så kort varsel......
Vi har en liten hemuppgift varje gång. Det är inte allt så lätt och det kanske ni förstår när ni ser förslagen till inledningstexter vi fått....vi skulle sedan fortsätta att berätta en kortare historia...

Jag skrev inte min historia förrän söndag kväll/natt. Då först infann sig inspirationen...

Att jag är mer än förtjust i Paint, programmet för bildhantering det framgår väl. Tycker det är såå kul och blir glad när jag lyckats med något nytt. Tjoho!
Vi har fint väder här i Gbg också.....trodde jag läste fel på termometern när det var + 20 gr vid husväggen i solen. Bäst att inte titta på väderprognoserna i tv utan titta ut istället.......verkligheten gäller sa han som körde i diket när kartboken visade fel.
Funderar starkt på en cykeltur till blomsteraffären....lite motion och ögonfröjd-då blir jag nöjd och glad.

5 kommentarer:

  1. Tack för Du tittar in till mig ibland. Visst är det spännande,skulle inte alls förvåna mig om Skellefteå tar det.Jag skall köpa Rosenbergs bok,
    det är ett måste för mig.Maj vad duktig Du är,
    skrivarkurs, jag tycker om din stil vill Du bliva
    författare.För 100 år sen skickade jag in när det var Novelltävlingar,men fick alltid ett vänligt svar tyvärr,tyvärr.Ja Du förstår.På den tiden skrev jag för hand. Jag är 81 år så det är över 60 år sen. Vi hörs mer Kram från Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är fantastiskt att du har blogg och att jag hittat den i denna mängd av bloggar som finns. Tittar in hos dig igen!

      Radera
  2. Med de inlednings fraserna är det nog meningen man ska ha bra fantasi och tänka kreativt :) Du tycks nu ha fått till en bra historia! Verkar intressant med skrivar kurs.
    Avundas ert vackra väder kommit 10-15 cm med snö här igen! Grannens pojke bor i Gbg men de är på hemväg igen efter avslutade studier
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Är det du på en cykel som är ögonfröjd eller är det
    blomsteraffärens utbud av vackra vårblommor som är
    det. Personligen skulle jag tro att det är det förstnämda,eller hur.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan nog tänka mig att det är båda...../M

      Radera