fredag 11 januari 2013

Hej på er.......

Ser på statistiken att jag har några trogna läsare (och ev nya) som tittar in hos mig. Av olika skäl (lite privat kris fn)  har jag inte uppdaterat min blogg på nya året.

Till detta kommer ju det här med bildproblemen jag haft länge....både med mina egna och att se era. Funderar som bäst på att ev starta ny blogg .........men tillsvidare blir det en paus här,tyvärr.

Hoppas NI mår bra och kram så länge.






Ja, det är som vanligt och jag orkar inte med det. Jag ser inga tulpanbilder (vill ju gärna veta vad jag lägger ut på bloggen) men ni har väl två bilder......pust!!

30 kommentarer:

  1. Hoppas jag får din nya adress ifall du skriver på ett annat ställe. Ha det så bra. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart! Jag kommer att skriva den på denna blogg om det blir av.

      Radera
  2. Välkommen tillbaka i röran.Jag har bytt till Google Chrom nu.kunde ju inte skicka några bilder alls från Blogger.Vill bara meddela att jag har en lite tävling på gång. Det är 14 st redan, det är dragning
    i slutet på >Jan,
    Oj vad Du är välkommen tillbaka. Kram Harriet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Harriet. Jag har anmält mig för en lott/M

      Radera
  3. Hej på dig!
    Jag var här och kollade igår, för det var så länge sedan du uppdaterade, men så kan det bli ibland. Det är inte alltid blogglusten finns.

    Jo, minsann vi ser två tulpanbilder, men de är så vackra så det stör inte alls.

    Hoppas att dina problem löser sig på bästa sätt både på det personliga och bloggiga planet.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för info om tulpanbilderna. Det är ju det här som är så jobbigt för mig.....jag ser inga bilder "när det hakar upp sig", bara vit blank sida, men det ni kan läsa/se är något annat.
      Bloggen är lättare att lösa det andra blir som det blir......

      Radera
  4. Jo 2 bilder syns skräp då det ska krångla hela tiden! Du meddelar väl adressen om du börjar med en ny blogg!
    Må så gott! Kram Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för kommentar. Självklart meddelar jag ny bloggadress om det blir någon.

      Radera
  5. Bästa Maj!
    Hoppas att allt är väl med dig och din familj.
    Din blogg är det säkert inget fel på utan det är antingen bildstorleken (bildbredden) eller bloggens inställningar hur bred din bloggsida/framsida ska vara. Ett tips är att du kan göra en testblogg där du kan mixa och trixa med inställningar för att testa dig fram. :) Hoppas att det ordnar sig.

    Må så gott!
    Kramen
    Ina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tips men jag tror inte det kan vara felet. Om jag tar tex 5 kort vid samma tillfälle med min kamera och vill använda dem på bloggen så kanske 3 kort fungerar, dvs kommer med
      när jag trycker på knappen "lägg till..." och jag gör exakt lika med alla, men 2 kommer med hos er, men jag ser ingen bild utan bara blank sida. Dessutom blir dessa alltid "stora".....jag fattar 0 av detta och är så förb***t trött på det så jag tappar lusten helt. Vill att det ska vara kul, enkelt och inspirerande att skriva. Avskyr datakrångel som jag inte begriper mig på.När jag läser andra bloggar är det lika dant. Ofta ser jag inte de bilder alla andra kan se. Märks på kommentarerna....Kram så länge

      Radera
  6. Ja, visst ser jag 2 bilder..
    Skumt problem, men hoppas att det löser sig så att du snart är tillbaka..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det. Om det bara på något enkelt sätt gick att kontakta "blogger" (jag vet inget) och få hjälp.....

      Radera
  7. Välkommen tillbaka, hoppas du får ordning på bilderna. Ha en fin helg. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  8. Jag tänker på dig.
    Jättekramar.
    Tommy

    SvaraRadera
  9. Nu hoppas jag att du "återhämtar" dej och återkommer...och vad beträffar bloggen...såg att du redan fått tipset om att göra en testblogg också. Har det själv, och där törs man ju justera och trixa lite mer.
    Ta väl hand om dej!!
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för peppande kommentar. Det värmer /M

      Radera
  10. Tråkigt Maj:( Hoppas allt löser sig för dig. Jag kollar in ibland så att jag inte missar din nya adress om det blir någon. Tulpanerna är så vackra så det får gärna var 10 bilder...
    Kram Susan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du för din kommentar. Jag hoppas att jag kommer igen snart och bloggar kanske här igen eller på annat sätt./M

      Radera
  11. Vi väntar tills du är tillbaka. Hoppas det som inte är som det ska blir bra.
    Kram Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  12. Det finns en blogg som heter, fixa din blogspot, där man kan fråga olika saker jag har frågat många gånger där ,den finns i min blogglista.hoppas det är bra med dig ,här haltar det o går ,ibland är mamma helt borta och jag är blå ända ner till foten nu men det går ,trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, blå ända ner till foten.....får kolla in hos dig vid tillfälle och ta reda på vad som hänt. Och så synd om din mor också.
      Jag känner till den bloggen och ska fundera på det.
      Tack för att du tittar in en stund/M

      Radera
  13. Hej Maj!

    Jag ser två tulpanbilder. Men gör inget alls, för de är så vackra! :o)

    Hoppas det löser sig för dej och att du snart är tillbaka antingen här eller på nåt annat ställe. Ta den tid du behöver. Jag har tid att vänta på dej.

    Varm kram
    Monika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du för din kommentar /M

      Radera
  14. Ja, jag ser också 2 tulpanbilder, men det gör inget för de var så fina.
    Vi väntar på dig tills du kommer tillbaka igen! Den som väntar på något gott vet du ...
    Trevlig helg och stor varm kram till dig!

    SvaraRadera
  15. Vilka fantastiska tulpanbilder. Jag blir helt sjuk.....
    Välkommen tillbaka när du känner att du orkar. Ser fram emot dina trevliga inlägg.
    Kram Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket och håller med dig om tulpanerna. Man anar att det kommer en ljusare tid.....

      Radera