fredag 3 augusti 2012

Vi har OS-feber och stannar inomhus...

Tror att det är många med mig/oss som drabbats av OS-feber. Det är en relativt lindrig sjukdom och emellanåt riktigt behaglig! Den kan yttra sig som på detta foto av maken
Hans förbereder inläggning av vitlöksklyftor och resten av vitlöken ska flätas för att torka och ätas under året. Samtidigt tittar han på OS-sändningar!
Bra försök till fläta....vi tycker det är jättesvårt att "få till det".....men vitlöken är god!
OS-febern yttrar sig för min del i att jag har särskilt svårt att välja program och det innebär att det blir flera samtidigt. Har kollat bla simhopp med Anna L, Jörgen Persson i bordtennis för lag

tennis med Roger F, försökssimning med  Tessan Alshammar och nu väntar jag på semifinalen som börjar inom kort! Men jag har hört att OS-febern bara håller i sig till längst nästa veckoslut!  Hoppfullt!

Tidigare ikväll åt vi i "Lilla Paradiset" och det blev några kapitel i min bok också....

Gladiolus som börjar slå ut! Spännande. Vindruvor som börjar mogna och jättefin basilika!

 Tänker på att så många endast talar om vilka medaljer den eller den ska ta i OS. Vilket land som ska ta flest och framför allt verkar reportrarna helt ha glömt devisen för OS......
"Huvudsaken är inte att segra , utan att kämpa väl".........men så klart tycker jag nog att det är lite mer spännande om "vi" har chans på medalj! Så lycka till nu Tessan och Sara!



3 kommentarer:

  1. Vilket trevligt Paradis Ni har Maj,
    Jag måste oxå ge Er en eloge för Er trädgård.
    Vitlöken är ju jättefin,vindruivorna ser
    härliga ut,för att inte tala om era Äpplen på bild här om dagen.
    Ni har en jättefin Oas,med mycket jobb förstår
    jag,men maken gillar väl det.
    Tack för titten

    SvaraRadera
  2. Så härligt det ser ut med vindruvorna. Så skulle jag med vilja ha det på vår altan.

    SvaraRadera
  3. Å här är det helt OSfritt...varken mannen i huset eller jag är sportintresserade, så just nu sitter vi framför varsin dator...han lyssnar på gammal musik och jag besöker bloggar...så ser vår lördagskväll ut!!
    Fast inte hela tiden givetvis.
    Kram kram

    SvaraRadera