måndag 27 augusti 2012

Lite av varje i city....

Idag blev det alltså ingen promenad i naturen ....utan city lockade. Eftersom jag läser mycket var jag otroligt nyfiken på Partille Bokhandel som flyttat in till Göteborg. Det var invigning i lördags och då antog jag att det skulle vara jättemycket folk så jag åkte dit idag istället. Så tycker jag en bokhandel ska se ut.....lite känsla av England/gamla tider och stor kärlek till böcker
Jag gick med i deras Läsecirkel för jag tycker det är ett utmärkt sätt att ta del av många böcker utan att köpa alla, speciellt när det är fullt i de egna bokhyllorna! Här kommer jag att trivas, det känner jag.
Läs mer här.
Bokhandeln ligger i Annedal i ett fint gammalt hus och det är en bit att gå dit jag skulle så det blev "vagn" en bit....
Var återigen in i en Glasögonaffär och nu har jag nog snart bestämt mig.....tror inte jag köper något i de billiga affärerna, men jag vacklar hit och dit....i Gillblads fönster fanns nyheter från Ralph Lauren och titta är ju gratis....det lyser kvalitet om kläderna men priset lyser ju också......
Såg denna jättefina byrå och fick för mig att göra om en byrå från min barndom som står i garaget.....
men känner jag mig själv rätt så fastnar det väl på idé stadiet....men jag har ju gått en kurskväll i decoupage...
Min ögonskugga var slut och Grand Parfym där jag handlar hade 20% såklart att jag passade på. Man får ju betala för asken, det fattar jag men den var häftig den nya...med inbyggd spegel. Jag har otur och får eksem av vissa märken men inte av denna och jag törs inte byta till billigare märke....runt ögonen vill man inte få problem.
Slutligen blev det en liten, liten present till farmors Sophie.....den får vara hemlig om hon läser bloggen!
Jag satsade på en glass och sen blev det bussen hem efter en trevlig, som oftast, stund i stan.





8 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag! Önskar det fanns en sån läsecirkel här också. Men då får jag nog dra igång en själv i så fall :o)

    Synd att böcker tar sån plats. Jag försöker minimera mitt köpande numera. Men ibland trillar man dit ändå :o) Och jag skulle aldrig kunna leva utan böcker! Så är det bara!

    Den bästa bok du läst? Vilken är den? En fråga jag ställer då och då :o) Tycker alltid det är intressant att höra.

    Ha en fin kväll och en fin vecka!

    Monika

    SvaraRadera
  2. Hallå i kvällningen.
    Tycker absolut du ska försöka få tag i en vevgrammofon. De verkar extremt svåra att hitta på loppisar ( gissar på att de försvinner direkt) men på auktioner brukar det finnas en del. Går regelbundet på auktion här i Kungsbacka och förra söndagen såldes två. De brukar kosta mellan 200-400 kronor. VIKTIGT: kolla att den funkar innan du köper. Jag ropade in en för 125 kr för två år sedan, överlycklig så klart. men när jag kom hem med den så funkade den inte:(( Stenplattor brukar jag hitta här på två loppisar för 5 kr st. Det är så himla mysigt. Har hittat lite julskivor som jag tänker dra igång i jul till julbaket:)) Här en länk till kungsbacka auktionsverk http://www.auktionskammarenvarberg.se/index_Kungsbacka.html
    Om man går in och kollar fredagen innan auktion så finns bilder att se.
    Auktionsverk finns även i Göteborg, Ja gissar att det finns i alla större städer. Ha en fin fortsatt helg.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Annedal...är inte så hemma i Göteborg, men tror minsta dot´ra bor där i närheten och att vi vandrat i de kvarteren några gånger. Eller också är jag helt ute och cyklar...Men kul med en *"riktig" bokhandel, man ska liksom känna doften av böcker direkt man kliver över tröskeln.
    fönstershoppar också oftast...ibland orkar man bara inte gå in och prova och det ska stå en expedit utanför och hela tiden tjata och fråga hur det går...jag vill prova, fundera och sen kanske bestämma mej.
    Ha en bra dag!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Läsecirklar är perfekt. Då behöver man inte fylla på förrådet med böcker hemma. Bokhyllorna pallar ju inte för hur mycket som helst. Ha en fin vecka.

    SvaraRadera
  5. Visst är det nästan alltid mysigt att ta en sväng på stan....Fönstershoppa är billigt och bra;)

    SvaraRadera
  6. Det var väl en bra promenad ,både till kroppen
    och knoppen.vad kan man mer begära.
    Knoppen menade jag var bokklubben du talade om.
    Det är väl bra att välja,vad man vill ha.
    lycka till

    SvaraRadera