lördag 4 augusti 2012

OS-feber idag också....

Sitter just nu med min laptop i knät och tittar på upplösningen av längdhoppsfinalen. Det är sååå spännande! Michel Torneus ligger fn på tredje plats........innan jag bloggat färdigt vet jag hur det slutar.
Tidigare idag var det ju den fantastiska avslutningen på Triathlon (sett olika stavningar) som Lisa bjöd på. Efter målfoto blev det en beundransvärd silvermedalj....
Sen har vi sett handboll herrar och simhopp, som jag gillar, där Anna L kämpade sig till en finalplats.
Att Therese Alshammar missade i finalen var väl inte oväntat. 6:e plats med dessa förutsättningar är ju fantastiskt! Oh,......vad spännande i längdhoppet. "Vi" ligger på 2:a plats fn.......8 m 11 cm. Ofattbart långt.....mät själva! Vårt hus är ca 10 m långt.
Jag varvar sport med lite bilder från "dagens skörd" från odlingslotten. Blommor och grönsaker och det bästa av allt! En hel skål smultron som vi snart ska äta tillsammans med vaniljglass.
Fn i längdhoppet....2a  8.13, 3a 8.12 och Michael 4a med 8.11......Pust! 1 ynka cm.....
Nu samlar han sig inför sista hoppet
Heja, heja.....men neeej! Grattis till en jättefin tävling där 1 cm inte var på din sida denna gång! Aftonbladets artikel Här och GP Här
Nu blir det smultron och glass och några kapitel i min bok.......


1 kommentar:

  1. Tack för en liten OS resumé. Själv har jag inte en susning vad som händer där....
    Ha en skön söndag.
    AC

    SvaraRadera