onsdag 29 augusti 2012

Plötsligt en dag är håret bara kass.....

Vet inte om ni känner igen er men för mig är det så att jag kan vara ganska nöjd med min frisyr mm (haft page och lugg i nästan hela mitt liv) men så en dag när jag vaknar är det bara STOPP! Kastar mig på telefonen....jag måste få komma nu direkt...står inte ut en endast dag till!

Så var det igår och idag satt jag alltså där med ett hår som inte var nytvättat för jag skulle ju göra lite slingor/färg.....
Sen blir det ju att sitta i värmehuv, klippning och vips så är jag "på banan igen"......
Men innan ni ser resultatet ska vi ut en sväng i växthuset för idag är vindruvorna mogna och det är premiär att smaka av denna ljuvliga frukt....våra är verkligen söta och goda!
Här är jag i "Lilla Paradiset" med min första vindruvsklase för året. Betr frisyren så är den som sagt densamma som jag väl haft sen 20-års åldern och även om det inte syns så stor skillnad så känns det!

Har inte varit till stan och bytt bok än men hoppas göra det imorgon....om det inte blir alltför dåligt väder. Skulle bli regn men SMHI har ju haft fel förr.....så i brist på bra bok ska jag nog titta på premiären för Efterlyst eller en film med Richard Gere.
Det var länge sen nu jag hade DAGENS VÄXT men det måste väl bli de mogna vindruvorna idag!


3 kommentarer:

  1. Visst är det konstig med håret. Ena dagen tycker man att det är helt perfekt och så nästa dag känner man att man bara måste göra någonting åt det.
    Du blev i alla fall jättefin!

    Vindruvor har jag i växthuset på Stenstugu och de är jättegoda.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. god kväll Maj,vad bra Du blev i håret.Vilken härlig frisyr.Du passar ju så bra i den med.Vilket bra växthus Gubben och Du har,vilka fina vindruvor.
    Jag såg början ja en bra bit faktiskt på Efterlysy.
    Det är inte klokt så mycket skit vi har i samhället.
    Natti,natti

    SvaraRadera
  3. Jättesnyggt! Härligt att få komma på direkten när man känner så där!

    Vilka druvor! Trodde knappt att det gick att få såna i Sverige, ens i växthus!!!

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera