måndag 13 augusti 2012

Studiecirklar.......

Nu börjar studieprogrammen för hösten droppa in.....och jag vill gå på nästan alla kurser känns det som!
Så har det alltid varit. Jag har gått på kvällskurser "i hela mitt liv" och en del gjorde att jag blev bättre på mitt jobb, då på 60-talet
  • maskinskrivning flera kurser
  • bokföring
  • stenografi
  • engelska 
det är vad jag kommer på i hastigheten. Sen mängder av rena hobbykurser under åren, bla
  • vävning
  • porslinsmålning
  • silversmide
  • målning av schalar på sidentyg
  • diverse blomsterarrangemang
  • italienska
  • skrivkurser
  • litteratur
  • konsthistoria flera terminer
  • mm
Nu skulle jag vilja gå på fotokurs, data med bildhantering .......sen verkar ju dessa föredrag intressanta
Ni har troligen 2 bilder av denna och jag blir snart såååå trött på detta så jag kanske slutar att blogga.
Har sagt det förr men jag gillar INTE att bloggen ser annorlunda ut än jag vill ha den . Min son har skrivit till "Blogger" idag och nu får jag se om de svarar och har en lösning på problemet som börjar bli tjatigt både för mig och för läsarna!

Nya tag.....och varför inte starta en egen cirkel?
Och detta var det första studieprogrammet......

I väntan på att jag bestämmer mig för vilken bok jag ska börja läsa har det blivit tidningsläsning ikväll.

Femina brukar jag köpa då och då men Lantliv prenumererar jag på fn. Mysigt att krypa upp i vilfåtöljen och läsa/bläddra i dem......och läsa lite mer senare......och lite mer senare!
Jag är lite kluven beträffande OS....det känns lite tomt men ändå skönt att inte "vara inbokad" på sport så mycket som det varit nu och det blir tid över till annat. Oj, ser att klockan passerat spöktimmen så God Natt önskar jag.

PS. Så här ser bloggen ut hos mig. Inga dubbla bilder/inga stora.....DS.





1 kommentar:

  1. Så trist att bloggen fortfarande strular hos dig. Jag har också "i alla tider" gått på kvällskurser. Det hör liksom till hösten. Nu har jag ju dessutom möjlighet att gå på nån eftermiddagskurs. Kram

    SvaraRadera