måndag 6 augusti 2012

Trotsade OS-febern för lite motion....

Jag spelar inte golf själv tyvärr....har tagit åtskilliga lektioner, teori/praktik men fick inte till det med "grönt kort" pga en krånglande rygg och höger arm. På vår golfbana finns även en kortare bana med 9-hål och den är en utmärkt promenadslinga!
Visst har det väl varit lite si och så med vädret den senaste tiden men så dåligt som skylten på första tee har det väl ändå inte varit
Igår kväll var det nästan bara vi och naturen.....underbart tyst förutom fågelkvitter, inte en vindpust och lagom varmt. Skönt för sinnet!
Men det går väl inte att hoppa över att vi nu är guldmedaljörer också. Fantastiska, det är väl vad man kan säga om alla deltagare men idag särskilt våra seglarkillar!
Det var en oväntad medalj och förvirringen var till en början stor...vem vann vad? Men ännu mer oväntat var det väl i finalmatchen, tennis, där Roger Federer som vunnit allt och mer därtill fick se sig besegrad med otroliga siffror
Men så här uppträder en värdig förlorare.....
Jag tror att många som läser min blogg inte är idrottsintresserade, eller har jag fel? Men det går inte att komma ifrån att det är en del av "Majsan's Värld" fn.

*** PS Jag har fortfarande problem med uppladdning av bilder...så ni kanske har flertal lika i detta inlägg eftersom jag måste ladda upp igen, igen och igen! DS




3 kommentarer:

  1. hurra i dag fick jag hjälp med min data,dottern och mågen hemma igen från Spanien.På min blogg idag avslutade jag med en jättefin bild på
    Lotta Engberg,var tusan tog den vägen.I kväll gör jag en med bara Lotta på.
    Så får det bliva.
    kram Hajan

    SvaraRadera
  2. Många bilder blev det, men var gör det!
    Du har ju något positivt att förmedla. Mitt idrottsintresse är inte så stort, men visst gläds jag över svenskarnas framgångar.

    Ikväll blir det Lotta på Lisberg med Tova Carson, still going strong.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det som är sååååå frusterande är att jag bara har EN bild av varje men jag får gissa mig till att datorn kanske visar fler. Om jag inte laddar upp igen när jag inte ser någon bild, ja då har jag ingen aning om vad som visas för läsare, dvs bild eller ingen bild? Jag har ju inte 2 datorer så att jag kan se själv. Grrrrr

      Radera