onsdag 8 augusti 2012

Den fjärde valpen, Blixten, återfunnen..

Jag blir glad när jag läser denna artikel men samtidigt undrar jag lite över hur en seriös köpare kan köpa en liten valp, ca 7 veckor tror jag han är, utan att tiken finns med......men det är klart att det finns säljare som kan övertyga en "naiv" hundälskare........
Nu återstår det bara två valpar och finns dessa kvar i Sverige, i Göteborg med omnejd, måste det väl bli svårare och svårare, näst intill omöjligt att inte förstå att man köpt en av de stulna valparna.
GP artikel Här.
********
VÄLKOMMEN HEM IGEN DÅ BLIXTEN
********


4 kommentarer:

  1. Så skönt för den illa valpen att få komma hem till sin mamma. Man får hoppas att den inte farit alltför illa.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. vilken solskenshistoria ed valparna,mitt i all bedrövelse.
    Hoppas det bliver något straff för dem som orsakat detta. Men det bliver väl som vanligt,
    mildare efter omständighetetna.
    Tack Maj för Du puttar på och berättar.
    hajan

    SvaraRadera
  3. Ja, jag nästan grät en skvätt när jag först läste om de stulna valparna.. Hoppas verkligen de 2 resterande kommer till rätta..
    Kul att du vill följa mig på bloggen.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  4. Så glad jag blev när jag läste om valpen. Förstår inte hur folk kan vara så hjärtlösa mot små djur. Hoppas de får rejäla straff.

    SvaraRadera