måndag 6 augusti 2012

Tre hundvalpar återfunna.....

Det är sällan jag läser något så positivt i GP som att tre av de hundvalpar som stals nu kommit tillbaka till sin "mamma". (mitt inlägg 30 juli). GP skriver att allmänheten engagerat sig och att tips kommit in så att kanske alla sex valpar kan återfinnas. Läs mera Här.
Tycker att det känns skönt att brott inte alltid lönar sig!!
Jag har äntligen läst ut "Mord i blått", en Homandeckare. Jag gillar dessa böcker för det är inte, som jag ser det, själva mordhistorien som står i centrum. Här blir det stundtals riktigt mysigt med särbon som jobbar på Säpo. katten Cleo, mat o vin tips, och för dem som känner till Stockholm väl måste det ju vara ännu trevligare läsning. Men det är ingen bok som hamnar bland mina förslag till bästa bok och troligen kommer jag inte att läsa om den någon gång. Det gör jag förresten sällan med någon bok........
Nu hade jag tänkt skriva lite om min diskmaskin som fortsätter att trilskas.( Hos mig försvann bilden helt nu) ......eftersom vi håller på att måla och tapetsera om i hallen tycker jag det räcker med den röran. Nu är det lite småkaotiskt i köket också.... Nytt försök med bilduppladdning.
Sen har jag inte lyckats fatta om det blev en bronsmedalj i segling eller om protesten inte är klar. Har bara tittat med ena ögat på sändningarna idag för tex kvinnlig boxning gillar jag absolut inte. (minns inte om jag skrivit om det här eller om det är på Facebook). Slå motståndaren i huvudet så att den helst ramlar bakåt och inte reser sig mer....nej det är ingen sport för mig. Ursäkta Ingemar Johansson....men visst minns jag matchen, tror det var -57. när "hela" Sverige och jag med satt med örat intill radion och hejade! Mitt i natten eller fram på morgonsidan om jag minns rätt,

4 kommentarer:

  1. Förstår inte hur någon kan plåga ett djur, för tiken blev helt klart orolig och plågad när hennes valpar stals.
    Skönt att hon fått hem tre, men fortfarande tre som hon säkert längtar enormt efter.

    SvaraRadera
  2. Vilken välsignelse att tiken fick tillbaka några av valparna i alla fall. Vad är det för hemska människor som kan göra någonting sådant mot ett djur.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Vad underbart att några av valparna kommit hem
    till sin mamma.
    Vilket folk det finns,har de inget innanför pannbenet
    man bara undrar.
    Du har lite strul omkring Dig,börjar det att krångla
    så är det alltid något nytt som spökar på ett annat ställe.

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Men vad roligt att de fick tillbaka några av hundvalparna. Hoppas att de andra kommer till rätta också.
    En fin kväll önskar jag dig.
    Kram

    SvaraRadera