tisdag 14 augusti 2012

Prinsessa på besök.....

Idag har vi haft fint besök! Vår lilla Prinsessa med sin mor och far kom till oss för första gången. Sophie är nu redan 1 månad och vi tycker ju , som alla mor-far föräldrar att Hon är något alldeles extra....släktens yngste medlem.

Så det har inte hunnits med några andra aktiviteter att berätta om.....vi åt grillad kyckling med sallad, melon mm och ett glas rosé....härlig kväll där det var skönt att sitta ute och äta, ca 20 gr.
Att dagarna har blivit kortare det tänker jag inte på men detta kan man läsa i GP
Nästan tre timmar kortare redan.....nu är ju hösten min älsklingsårstid så jag har inget emot det...bara hösten blir fin alltså!

Här i Göteborg har vi något som kallas Kulturkalaset (tidigare Göteborgskalaset). Idag har det varit kalasstart och det var ju jättekul att det var en så fin kväll. Hela programmet finns på GP nätet. Jag kommer att åka in och titta på något men har ännu ej bestämt mig. Finns tydligen 1300 programpunkter !

 Så ikväll drar sig farmor tillbaka med en god bok och skippar tv idag med.


7 kommentarer:

  1. Lilla sessan är verkligen fin...är hon lik dig? Ser nästan ut så:)
    Kram Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om hon är fin så är hon troligen lik farmor! Skojar bara men vi tittade på foto från när sonen, Sophies far, var i samma ålder. Bara såå otroligt lika. //M

      Radera
  2. Vilken liten sötnos!
    Tack för ditt lycka till, det kan behövas!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Jättesöt flicka Maj. Det synns i dina ögon hur lycklig du är. Stort grattis igen till hela familjen. Kram från oss! Gunilla Sch

    SvaraRadera
  4. Ja det är väl inte jämt man måste följa TV programmen
    Visst är din lilla Sophie underbar,
    Jag har sagt det förut och jag säger det igen
    Ni är verkligen lika.
    Vet Du Maj jag sa igår att hösten älskar jag,det har vi alltid gjort min gubbe och jag.Svampen,kräftfiske
    lingon vi älskade skogen.Oj vad Nypon vi plockat och torkat.
    Men det är minst 5 år sen vi var till skogs,men det går bra åndå,åldern tager ut sin rätt.Kram

    SvaraRadera
  5. Så söt hon är lilla prinsessan! Visst är det underbart med barnbarn :)
    Hösten är även min favoritårstid - älskar att gå i skogen och svamp är ju mitt stora intresse...
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Åhhhh, vilken liten sötnos!
    Vår lilla barnbarn Selma har redan blivit 2 1/2 månad.
    Visst är det helt underbart?

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera