tisdag 7 augusti 2012

Vilken tur att det finns böcker....

Jag är lycklig ägare till mängder av böcker, bla citat och ordspråksböcker.  Numera köper jag inte såå många eftersom bokhyllorna är överfulla och jag har väldigt svårt att göra mig av med någon. En regnig och dyster dag som denna är de en guldgruva att ösa ur! Jag gillar ordspråk och citat och fastnade för detta idag.....


********
Är det bättre att inte säga vad man menar
än att säga vad man inte menar
********

Ja, det kan man fundera länge på....
Har börjat på en ny bok. Väldigt lättläst.......få se nu om det finns en chans att hjälpa poliserna Knutas och Karin med att lösa fallet....
Tänka sig att Marie Ljungstedt har sålt över 2,2 miljoner böcker bara i Sverige......Grattis!

Jag har ju skrivit om författartävling (under Skrivkursen) dit jag tänkt skicka in ett litet bidrag. Nu börjar det närma sig "dead line" och då brukar jag skärpa till mig.....
Tror inte att mitt bidrag har den minsta lilla chans i tävlingen. Det är alldeles för kort, troligen för vanligt tema mm MEN nu har jag bestämt mig......jag skickar in ändå!
Något annat som jag gillar är att ta lotter, spela på Lotto och nu har jag tänkt mig att bli miljardär också.Jag är ingen storspelare utan jag har 1 lott i Postkodmiljonären, 10 veckors lotto för 110 kr totalt=10 kr /vecka, någon Triss ibland.....men nu har jag satsat stort. 123 kr i detta lotteri och jag tror benhårt att jag vinner. Potten är fn uppe i otroliga 1,5 miljarder nästan......
Men det troliga är nog om jag ska vara ärlig att den största påfyllningen i kassan kommer härifrån




1 kommentar:

  1. Gud vad roligt Du skrivar vad bra att gjorde
    en novell kanske och är med i allafall.
    jag har gått ur Postkods,hade r lotter i månsaden
    gubben och jag hade det i 4a år.nu har bara jag
    lotto som oxå drages via autogiro,4a rätt har jag ofta 22:-.14:-,det sätts in på mitt konto.
    titt som tätt. Men det kanske slår ??? ha,ha,

    SvaraRadera