måndag 20 augusti 2012

Snart bara vi pensionärer som är lediga......

Att sommarsemestern är slut för många det märks på trafiken i Tingstadstunneln där vi bor. Nu är bilar med utlandsregistrering färre men köerna låååånga . Det märks även på andras bloggar och på FB.
Det är snart två år sedan jag fyllde 65 år och har nog inte riktigt vant mig än.....visst är det bra med "lön" som kommer in på kontot (fast mycket mindre än förr) varje månad men man ska nog inte underskatta sitt arbete som man förhoppningsvis gillar.
Rutiner, kompisar, feed-back osv.....men för min del, efter ca 49 år i yrkeslivet, så räckte det bra. Sovmorgon, göra vad man vill NÄR man vill, vädret spelar mindre roll för jag behöver inte gå ut om det regnar, vara uppe hur sent jag vill , resa bort mitt i veckan, ja det är bara något av lyxen!
Idag kom möbelkatalogen från Mio. Jag gillar de flesta av våra möbler men visst finns det lite roliga nya möbler som jag undrar lite över. Hur bekväma är de egentligen? Kanske jättesköna.....
Men jag tror fortfarande att jag aldrig kommer att sitta i något såå skönt som våra Stressless.....här är den senaste varianten
Min är grön och det har ju tillkommit lite finesser genom åren men i stort sett ser den ut så här. Ni fattar att jag har svårt att lämna den, eller hur? Jag halvligger alltså i den när jag nu har börjat med en ny bok som var bilaga i senaste Femina. Troligen en bok jag bara ströläser.....




6 kommentarer:

  1. Jag har också varit pensionär i snart två år och inte en endaste dag har jag tänkt: usch så trist! Vad ska jag hitta på idag? Snarare är det nog så att tiden inte vill räcka till...och det är mycket bättre. Kram

    SvaraRadera
  2. Å det låter som en riktigt härlig tillvaro. Att kunna göra som man vill hela tiden inte bara några begränsade veckor. Förstår att du njuter.
    Må så gott
    AC

    SvaraRadera
  3. Hej och tack för kommentarer du lämnar:) Japp nu är det höst..och vardag igen.. på gott och ont..! Rutiner ja visst är det bra med det.. men gött å bare va å..ja pensionär är jag inte på ett tag än.. tio år.. FAST jag ibland önskar jag vore det..kanske man inte ska önska att man blir äldre ..för det går fort änddå.. nää är nog mer ute efter att vara ledig så som du beskriver.. jag har då inga svårigheter med att roa mej ..:).. får inte tiden att räcka till nu... behöver hjälpa alla runt omkring..barn, barnbarn.. två plus en bonus.. plus två som kommer nu snart och senare i höst:).. samt mina föräldrar som än så länge klarar sej men men....! Å så har jag ju mitt pysselbehov.. älskar att pyssla..m.m.brukar stå på Brunskogs höstmarknad plus jule... och sälja grejer och skorpor... vet inte hur den ekvationen går ihop iår..men det ska GÅ:).. ha de gött... i goa stolen .. här ska hastas te jobbet och alla småungarna...Pia

    SvaraRadera
  4. Njut du av din pensionärstillvaro! :)

    SvaraRadera
  5. Hej Maj!
    Ja nu märks det i trafiken att de flesta kommit igång att jobba efter semestern:)
    Låter härligt med pensionärsliv! Mamma gick i pension (hon är 62)nu i sommar och hon är så glad att kunna göra vad hon vill på dagarna nu:)

    Tack för kommentaren om dörren, ja det stämmer att den specialritades för oss. (vi hittade bilder på nätet på en dörr vi gillade och anpassade den efter våra mått).

    Ha en trevlig eftermiddag!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  6. jag har aldrig lidit av min ålder,jag är 82 år, är väl inte klar i kroppen,många skavanker,men som tur är är jag mycket klar i knoppen.
    Tyvärr många lediga som inte är pensionärer,och tyvärr inga jobb.Så varför de över 65 skall jobba
    förstår jag inte det är de yngre som behöver jobben
    tror jag

    SvaraRadera