söndag 12 augusti 2012

Hemma igen efter en underbar helg....

Vilken underbar helg ! Vi var hos släkt i Hamburgsund/Gerlesborg, bjudna på grillfest hos deras granne och gjorde en söndagsutflykt till Smögen (ca 10 min resa).....Här kommer några härliga foton så häng med

*min svägerska är duktig med blommor
*frukost med Italienkepa, väldigt varmt redan på morgonen
* lunch och kaffe i det gröna vid Gerlesborgsskolan. Mer om konstskolan här.
*konstverk "Regnbågen heter det men jag tycker det liknar plockepin (stavn?)

Sen tog vi en söndagsutflykt till Smögen. Trots att det är ganska sent på säsongen var det "full rulle", både på båtar och turister, rea i butikerna, varmt och soligt.......kunde inte varit bättre!
Ser de inte läckra ut....det blev ingen macka för mig eftersom vi nyss ätit en god lunch men gott såg det ut! Och det mest otroliga av allt.....plötsligt där på Bryggan tyckte jag mig känna igen en person, en vän från 60-talet som jag inte sett på ca 8-10 år....Och visst var det hon! Sen kändes det nästan lite kusligt när hon berättade att hon just igår tittat på äldre filmer och bla en där vi gjorde en tripp med bil i Europa....bla Paris. Klart att det var en tillfällighet men ändå.....
Här sitter jag på kanten högst upp på Triumfbågen....i supermodern Vidal Sason-klippning! Ja, vilka minnen som dyker upp.....
Dags att säga hej då till Smögen och på återseende!
Sen återstår bara att gratulera svenska handbollslandslaget till en superinsats i OS och berätta den härliga nyheten att alla de stulna hundvalparna nu är återfunna.




3 kommentarer:

  1. Du ser verkligen ut ata ha haft en härlig helg och så roligt att stöta på en gammal bekant.

    Det är jättefina bilder och de där räkmackorna får det verkligen att vattnas i munnen.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Oh Maj vilken underbar helg Du haft.Visst är det något visst med Västkusten.Alla mysiga ställen.
    Smögen är så länge sen så det ser nog inte ut som när vi var där.Det måste ha blivit större efter vad jag hört med.Däremot tager vi alltid en tur till Marstrand när vi är hos goda vänner på Hällsö,
    ligger bra till för att taga båten dit.
    Vad trevligt med väninnan Du mötte,livet är så ibland.
    kramar

    SvaraRadera
  3. Jag vet inte varför bilderna blev så konstiga när du tittade in.Kanske gällde det de stora? Brudgranarna är en "äreport" och en sorts utsmyckning

    SvaraRadera