lördag 18 augusti 2012

Lite blandat en vanlig lördag...

Vi har haft ganska varmt idag men mulet och regn då och då.....rustningen av hallen fortgår så sakta och idag var vi i bygghandeln för att komplettera panel. Ingen lagervara så tyvärr kommer den inte förrän om en vecka...lite andra ärenden och plötsligt lunchdags! Premiär för favoritsoppan P-P-P! Smakade utomordentligt gott
Kunde inte bestämma oss för något på Kulturkalaset fast det fanns mycket intressant idag. Kanske blir det stan imorgon istället.
Jag läste ut Felicia försvann
och jag kan inte säga att jag direkt gillade hennes sätt att skriva. Tyvärr för "rörigt" för min smak men det hon vill berätta är ju nästan osannolikt! Kan det verkligen ha varit på detta sätt bakom fasaderna? Vet inte om någon av hennes andra syskon har backat upp henne offentligt och det är lite förvånande....Anna W har ju självklart tagit avstånd och önskat att det klarats upp inom familjen. Känner mig "lurad" av Anna ....skulle lära oss uppfostra våra barn....

En dag går såå fort tycker jag och plötsligt är det matdags igen (tänker på mitt inlägg igår...). Vi köper vår fisk från Fiskbilen, storpack. De har en fantastisk kvalitet, kanske lite höga priser, men bekvämt eftersom all fisk redan är klar för frysen......Läs mer här.
Ikväll åt vi grillad lax i foliepaket, egen squach, egen lök och grillade tomaterna som inte kom med på fotot. Mums!
Lök på tork! Vacker tycker vi....

Hoppas att semestrarna på tv snart är slut så att vi kan få några intressanta program att titta på. Valde Kommisarie More ikväll. Som vanligt lyckas jag väl inte räkna ut slutet.....

Har funderat hit och dit på om jag skulle lägga upp nästa bild på bloggen. Men för den som inte känner till hur man gör denna test kan det ju faktiskt rädda livet på någon.





2 kommentarer:

  1. Anna Wahlgren har man verkligen måst omvärdera! Jag har inte läst boken, men jag har läst och hört mycket talas om den.

    Ikväll har jag roat mig med att titta på Galenskaparna och Downtown Abbey och nu är det snart läggdags även för en nattkråka.

    Den där strokeinformationen är bra och borde verkligen spridas på alla sätt och vis.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Felicia var ju ingen bra roman alls i något syfte.När Felicia var hos Skavlan var det fler syskon
    som höll med henne. Men de ville inte sen enligt
    ett morgonprogram på 4an som hon var med i,Felicia,
    Det som tog mest var ju att Anna Wahlgren även låg med Felicias man under den tiden det gällde.
    Ja,skit med det och en skitbok tyckte jag att det var.

    SvaraRadera