tisdag 21 augusti 2012

Det blev tv 3 ikväll......

Skrev igår att det märks att semestern börjar ta slut......och nu har den även nått tv-programmen. Premiär för "Maria och de andra fruarna" och ett nytt program "Danspalatset Playa del Sol"......Ja, vad ska man säga om dessa program då.....Minnen från 70-talet dök upp...när jag och en väninna var på Gran Canaria. En trevlig resa var det men både jag och uppvaktande kavaljerer var ju i 30-års åldern, så på den resan gällde inga svenska dansbandsorkestrar.
Maria M, Isabell, Margareta och Gunilla är säsongens Hollywoodfruar. Vet egentligen inte varför jag tittar på dem....men det gör jag. Hela deras tillvaro såsom den framställs i programmet verkar ju lite absurd enligt min mening. Man får ju tänka på att detta är en såpa och ingen dokumentärfilm......Fruarna kommer jag nog att se fler ggr men det andra programmet, nej.
I dagens post fick jag Ikea katalogen. Tror att den katalogen tillhör några av världens mest spridda trycksaker! Inte dåligt för en kille som började sälja kulspetspennor.... Bläddrade som hastigast genom den och fastnade för detta
  • vi tillbringar mycket tid med att leta efter glasögon i vår familj....kanske kan vara nåt?
  • Förnya någon kruka, vas eller liknande med ett fint snöre
  • och lådan för laddare mm tror jag jag ska titta väldigt noga på 
För att slippa ha det så här

Sen har jag läst ut boken som jag skrev om igår. "I grunden utan skuld" av Viveca Sten. Jag har inte läst något av henne tidigare och kommer troligen inte att göra det i fortsättningen heller. För mycket av allt och bitvis riktigt rå och otäck, helt i onödan. Det blir inte mer spännande för det! Vad andra tycker kan ni läsa här.

4 kommentarer:

  1. ja Du Maj,jag kommer att se båda dessa program
    jag är nog lite konstig.Tycker det egentligen är skräp,men drages till detta.Alltså är jag en
    riktig skräpkäring.Holywodds damerna älskar jag
    följde dem förra omgången med.
    Vet Du just nu har jag lagt mina böcker åt sidan.
    2 st ligger på nattduksbordet,men jag är lite
    splittrad,får börja om igen... Åldern ?

    SvaraRadera
  2. Godmorgon!
    Trean är en kanal som jag nästan aldrig ser på. Att sitta och titta på de där lyxiga hollywoodfruarna intresserar mig inte alls.

    Igår kväll såg jag det andra avsnittet av Dallas. Inte kan jag minnas att det var så många reklamavbrott när serien gick på 80/90-talt?! TV4 är för jobbiga.

    Jag ska ge Dallas en chans till, för ikväll går 3:dje avsnittet, men jag har en känsla av att i fortsättningen kommer jag nog inte att välja bort något annat för det programmet.

    Jag har nog läst alla böckerna av Viveca Sten och gillar henne.

    Det är ju tur att vi tycker olika, hur skulle det annars gå för alla författare!

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Hej. Jag tittade också på Hollywood fruarna, dom är ju knäppa tycker jag, vet inte om jag ska se mer, nu har ju Dallas börjat också så man kikar på lite av varje. Hur går et med skänken du skulle måla? Ha en fin kväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  4. Så där kan det vara med en del författare. Läste en bok som jag tyckte så illa om och bestämde mig för att aldrig mer läsa den författaren. Så kan det gå, för mycket och för lite skämmer allt.
    Grattis till ditt barnbarn, så gulligt. :)
    Just nu känns det som om jag ville ha fler tv kanaler för det är inget att titta på. Tv 4 är ju bara katastrof, orkar inte med såpor.
    Önskar dig en fin kväll.

    SvaraRadera