torsdag 16 augusti 2012

Kulturkalas i stan...

Hade några ärenden i stan idag ......det passade ju bra för vädret här är strålande och Kulturkalaset är i full gång......Otroligt mycket folk på stan och härlig kalasstämning!
Stämde träff med en väninna på stan och innan hon kom hann jag kika lite i affärerna. Vet inte varför jag är så "svag" för tyger mm med text på, men vill-ha känslan dyker upp fast jag är så nöjd med de gardiner jag har. Och tyvärr, tyvärr får vi inte plats med mer porslin! (flera bilder igen?)
Denna man var så otroligt lik en riktig staty och platsen han valt att sitta på gjorde det hela mer än trovärdigt! Har sett liknande utomlands men oftast i silver och guld.....Undrar om det är en mask av något slag över ansiktet, för inte kan man väl ha färg "målad" på sådant sätt i tex ögon och öron......ja, inte vet jag!
Vi hade inte tittat i något kalasprogram så vi hade inget särskilt inbokat utan flanerade runt lite.Kalaset slutar på söndag och jag vet att Göteborgs Symfoniorkester spelar på Götaplatsen på lördag. Kanske kunde vara något?
Till slut blev vi lite hungriga men vi hittade inget bord ute på området Kungstorget/Kopparmärra. Ett fönsterbord med bra spaning fick det bli. Restaurangen var en överraskning och jag ska ta reda på mer om den senare. Nästan granne med kända Aldardo.
Läs mer här

 Ni kan nog aldrig gissa vad vi åt...
Borde egentligen inte vara med på kort med den frisyren men ni får koncentrera er på maten. Pannkakor med sylt och grädde och ett glas rosé. Det var faktiskt inte såå dumt!
Sen är det ju otroligt vad tiden går fort när man har mycket att prata om men en trevlig kväll måste ju avslutas någon gång.....
 Men fortsatte faktiskt hemma med en trevlig film på 2an. Inget skjutande och mord alls.. Priceless hette den och handlade om en ung lycksökerska som siktade in sig på rika män på Rivieran....fick bara två ** i GP men jag tyckte den var små mysig. Klockan är nu som vanligt över tolv så jag får önska

****GOD  NATT****






1 kommentar:

  1. tycker det ser gott ut, pannkakor och rose...
    Visst är det häftigt med dessa levande statyer, som kan skrämma slag på en' när de plötsligt rör på sig..Trevlig helg//Karina

    SvaraRadera