söndag 19 augusti 2012

Kulturkalaset....pust!!

Åkte till stan på em för att titta på Konsthantverk inne i Trädgårdsföreningen......men nu blev det inte som jag trodde! Kalaset avslutas idag och "hela" Gbg var på tårna kändes det som!
Att man inte är ensam förstår man ju men detta hade jag inte väntat mig. Fick nästan lite panik......människor överallt och inne i oasen Trädgårdsföreningen var det barnaktiviteter "högt och lågt".....tror inte gräsmattorna hämtar sig denna säsong.
Konsthantverk var det svårt att titta på
Tänkte ta mig fram till det underbara Rosencaféet men det var inte att tänka på. Barnaktiviteter (kul för dem naturligtvis) överallt! Vid entrén finns jättefina planteringar och där satt faktiskt ingen människa...
Tog omgående bussen hem till min lilla trädgård och sitter nu här och pustar ut!!

****Det blir inte alltid som man tänkt sig****

5 kommentarer:

  1. Strongt av dig att du vågade dig ut i alla fall.. Det är många år sen jag åkte in till stan för detta kalas..

    Maidi

    SvaraRadera
  2. Visst är det kul att så många är intresserade när något anordnas...men ibland blir det lite väl många. Det känns välbekant. Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Maj!
    Har hållt mig ifrån stan nu under kalaset, klarar inte av när det är så mycket folk som trängs:)

    Ha en trevlig vecka!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  4. Visst är det roligt att folk går på saker när de
    till det.Men det kan bara bli för mycket ibland.
    Här har varit 4 dagar med karuseller och knallar som finns överallt.Det finns de som åker bort dessa dagar,för att det är för livligt på gatorna där De bor.Men för ungdomen och barnen måste det vara kul,dyrt för föräldrarna.

    SvaraRadera
  5. Ja...kanske inte riktigt som du tänkt dej...kul när det anordnas men ibland blir det lite för mycket av det goda. Tur att du har en vacker trädgård att komma hem till!!
    Kram kram

    SvaraRadera