torsdag 2 augusti 2012

Grattis till nytt silver...

Sitter här och funderar lite hit och dit.....vad har jag/vi gjort idag då och finns det något uppslag där att skriva om.....
1) Vi har varit hos Sophie.....men korten spar vi fortfarande kvar i familjealbumet. Hon är ju bara så nätt, gullig och söt, säger hennes farmor,  men självklart håller hon föräldrarna sysselsatta i stort sätt dygnet runt
2) Vi var i tapetaffären och efter att ha lyckats bestämma oss för en ljus enkel tapet, beställt och betalt den...vi skulle få hämta den imorgon så ringde tjejen i affären och försäkrade sig om leverans. Vad tror ni händer?? Nej, den tapet är helt slut! Tänk er själva.....ny runda i katalogerna, proverna i affären tills maken plötsligt sa" nu orkar jag inte mera" vi tar den här! Håller tummarna för att den blir bra nu då.
3) Sen är det ju OS förstås. Och plötsligt gillar man ju lerduveskytte....det är något speciellt när Sverige kämpar om medaljerna. Så GRATTIS Håkan
4) Skulle jag vilja så finns det hur mycket som helst att kommentera från dagens nyheter i GP och Aftonbladet mfl men jag reagerade starkt på denna artikel om torka och dess effekter.

Jaha......inga bilder laddas upp vad jag kan se. Djupa andetag och nya försök....antingen får ni dubbelt (tipsa gärna) eller också blir det bara som jag vill, en bild av varje. Grrrr, så trist att inte veta hur det ser ut!
Hans jobbar med miljöfrågor och har länge, länge varit övertygad om att det är vi människor som orsakat klimatförändringen genom vårt sätt att handskas med "vår jord". Jag har väl varit skeptisk, det ska jag erkänna, för olika rapporter jag läser säger olika. Kanske är det solaktiviteten som vi inte kan påverka som ev bidrar till naturlig förändring...osv MEN när jag i dagens GP läser att mannen SPRUTMÅLAR gräset grönt....ja vad ska man säga då? Lite olika tankar dyker upp.  Vi kanske skulle stänga av våra datorer, vår tv, använda mer kallvatten, sluta lyxshoppa mm mm mm och den svåraste frågan av dem alla....vi är kanske för många på den här planeten?
5) Lättsammare är då programmet med Ernst som inreder, bakar, syr kuddar, fixar lampor mm. Jag gillar inte allt han gör och tittar inte på alla program men ikväll tyckte jag det var bra
 6) Jag använder inte högklackade skor men jag tycker det finns massor av läckra sådana...och det är snyggt om bäraren av skorna även kan gå snyggt i dem. Men dessa ger jag TUMMEN NER. Titta bara på dessa HÄR







1 kommentar:

  1. Jag tycker det är svårt att använda höga klackar, och de du visade är nog helt omöjliga att gå med.

    SvaraRadera