tisdag 1 maj 2012

Nu är det fint i Sverige....

Första dagen i Maj....och vilken dag! Så fint väder och väldigt många är lediga från sina jobb. Bara att njuta!
Jag är kanske en ovanlig sort...men jag gillar faktiskt inte att sitta still och sola för att bli brun. Tycker faktiskt inte det är så viktigt. Lite färg får man ju bara av att vara ute.....Någonstans över 25 gr tycker jag det börjar bli för varmt så nu är det "mitt" väder.....
Vår samfällighetsförening har en flaggstång och där har flaggan vajat nu i 2 dagar. Igår för Konungens födelsedag och idag för att det är allmän flaggdag.Tycker att det är vackert med flagga mot blå himmel och lite skyar

Så är det ju detta med blommor i trädgården. Igår blev det en snabbis till Plantagen och Blomsterlandet. Vi bor ganska nära P men tyvärr tycker jag de har sämre växter nu än tidigare och därför blir det Blomsterlandet fast det är längre att åka. Några kryddor, pelargoner och två andra som jag inte vet namnet på men som jag tyckte var oemotståndliga. Sen tomatplantor som nu är planterade, Elin, hette de. Som min farmor och då blir det nog fina tomater!




Några servetter á 10 kr paketet blev det också för jag dukar alltid med servetter. Helst tyg men i växthuset blir det dessa.



Tittade länge, länge på dessa krukor mm . Jag vet inte varför jag är såå svag för rosmotiv och texter men det blev inget köp denna gång .

PS.När jag förhandsgranskar inlägget är det stora mellanrum, igen, mellan bilderna. Jag kan inte minska dessa så kanske är det dubbelbilder ?? DS.

1 kommentar:

  1. Jag tycker inte det stör med mellanrummen,
    du är jätteduktig.jag känner mig så osäker rätt som det är är jag utkastad.Därför blev det inget
    om det fina programmet från Lund i går.När jag väl hittade rätt kom Sverige med i texten i besöket hos min man.Krukorna Maj är jättefina
    jag tycker mycket om rosor med.
    Jag tycker mycket om din blogg.Kram

    SvaraRadera