torsdag 3 maj 2012

Gåtan Breivik och Dagens Växter....

Till och från har jag följt rättegången mot Anders Breivik genom den rapportering som finns via Aftonbladet. Man kan följa direkt i både ljud och bild. Samtidigt sitter A Breivik tillsammans med sina advokater och lyssnar! Det har varit några bilder på honom, direkt, och han visar inte med en min någon som helst "sinnesrörelse" när det visas bilder på personer han dödat.....vid ett tillfälle tom log han lite och det var under polisens redogörelse för att några kulor i hans vapen inte gick att binda till hans gevär.....



Han är en GÅTA den här människan!! Och som jag skrev i tidigare inlägg är jag väldigt intresserad av om rättegången kan i någon mån visa varför en liten oskyldig baby genom sin uppväxt, sina kontakter i livet, sin skolgång, påverkan av tv, filmer och dataspel mm kan utföra en sådan handling. Och skulle detta kunna hända vem som helst under liknande förhållanden?
Att hoppa från att skriva om rättegången till blommor känns inte helt ok men jag gör det iallafall. Har tänkt att blommor,växthuset,odlingslotten kommer att betyda mer och mer i min vardag och jag kommer om det blir som planerat att ha Dagens inlägg om detta.
Alltså DAGENS VÄXTLÄGE

Ett av blomsterarrangemangen jag gjorde på kursen var inte längre så fint. Därför har jag delat upp de blommor som fortfarande var fina i tre vaser.








Jag gillar vaser och tycker vasen är en viktig del av skönheten i en bukett. Här får ni se några av mina favoritvaser




PS. Som vanligt vet jag inte hur bilderna ser ut på era bloggar. Troligen vissa dubbelt om jag fattar förhandsgranskningen rätt.....ni anar inte hur trött jag är på detta. Det är inte roligt att inte veta hur inlägget ser ut......DS.

2 kommentarer:

  1. Jag håller med Dig,angående Breivik förstår jag
    inte något.Jag tror han måste ha någon psykisk
    dilemma.De ser ju bara sig till sig själva.
    De tror de kan rädda världen bra på sitt vis.
    Var rädd om Dina fina vaser och urnor.Eftersom ijte jag kunde taga hand om allt vid flytten till
    en annan lägenhet,har mina barn och barnbarn fått
    dela allt medan vi lever,mycket skönt.

    SvaraRadera
  2. Tittar in för att önska dig en fin helg.
    Kram Agneta

    SvaraRadera