lördag 19 maj 2012

Motionera mera...

Läste detta i dagens GP och det stämmer alltför väl på mig....



Dvs jag är den smala och tyvärr inte sportig alls. Har så svårt att ta mig samman för regelbunden träning, även med något så enkelt som att promenera. Jag har en motionscykel som står på övervåningen och dammar. När det gäller promenader där vi bor, såå tar det emot....alltid något fel bla för blåsigt, för kallt, ingen lust, jag mår inte tillräckligt bra osv. Jag VET att det måste till en ändring och jag börjar ofta på ny kula varje måndag......

Sen är det ju detta med tv och alla supersportiga människor. Fn fotboll mellan topplagen i Europa....Chelsea mot Bayern Munchen. Hur bara orkar de springa och springa så fort och så länge....??
Idag har vi ju kunnat glädja oss åt Anna Lindberg som dubbel EM mästare. Vilken prestation att komma tillbaka efter sina skador!!Grattis Anna!
Så jag gör väl som tidigare, satsar på en omstart nu på måndag. På med stegräknaren och börja promenera! Kan de så kanske även jag kan får bli mottot.....

Vår vackra Rodhondenderon (stavningen??) är sig inte lik. Den brukar vara översållad med vackra blommor i vit-rosa men inte i år. Jag har tittat lite som hastigast på den och knopparna verkar ha torkat eller saknas, men jag såg ingen ohyra....trots detta får den bli DAGENS VÄXT
PS. Just nu gjorde Bayern mål och spelar och fans är överlyckliga! DS.

Oj, här går det undan i svängarna. Kvitterat! 1-1.Nu blir det spännande fortsättning!

5 kommentarer:

  1. Du har så kloka kommentarer i din blogg,så jag
    skrattar mellan varven
    synd att inte busken blommar de är ju så vackra.
    Jag vet inte hur de stavas heller

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din snälla kommentar!/M

      Radera
  2. Hej, jag känner igen mig, har börjat om hur många måndagar som helst.
    Nu tillhör jag inte de smala, så flera promenader hade inte skadat.
    Men nu på sommaren är det lite lättare att ta sig för en cykeltur eller långpromenad.
    Ha det bra
    Monkan

    SvaraRadera
  3. Hej! tack för titten hos mig ♥ tillhör inte de smala tyvärr..men våren är en enda lång hetsjakt! alla bilagor säger kom i form med än det ena än det andra!lagom är alltid bäst ;) önskar dig en go kväll!kram kram Jessica

    SvaraRadera
  4. Det stämmer på oss oxå! ;) Trevlig kväll! kram emelie och elin

    SvaraRadera