lördag 5 maj 2012

Tag 3 betala för 2....

Vet inte varför jag är så svag för sådana erbjudanden. Numera får man ju dem direkt i datorn om man är stamkund....och det är jag i vissa favoritbutiker här i Gbg. Så efter mycket resonerande hit och dit med mig själv, så visst blev det en tur till stan.
Det blåser friska vindar i dag så med en tjockare jacka och förväntningar på topp åkte jag med bussen till city. Massor av folk, sol, inte fullsatt på uteserveringarna pga blåsten troligen men härlig stämning och många norrmän hördes prata i gatuvimlet. Jag var inställd på att köpa tre baströjor i olika färger, typ långärmad T-shirt men de fanns inga i vårsortimentet. Men inte ger man sig så lätt när man får ett plagg helt gratis! Så det blev basskjortor istället. Underbart sköna!



I västhuset har jag tänkt köpa en ny lampa och gärna med "plåtskärm". Dessa fanns på Casa Linné men det finns nog billigare ......ska höra vad Hans tycker.
Eftersom jag inte hade några speciella ärenden och det blåste mycket så blev det ingen längre fönstershopping utan jag åkte hem med mina fynd. Hungrig blev jag också men jag hade en fin biff i kylen så äta i stan var heller inte aktuellt. Trevligt var det ändå!
Dagens växt. Där blir det en blomma som man inte kan annat än förundras över. Växer utanför tomtgränsen och det är väl inte för inte man ibland talar om Maskrosbarn....
(Nu är det tredje gången jag försöker lägga upp denna bild. Hos mig syns ingenting men kanske får ni tre?)




Fortsatt trevlig lördag och jag håller tummarna för "oss" i hockeymatchen senare ......





3 kommentarer:

  1. Ja, visst är det väl fantastiskt när man lär sig något nytt!! Man blir så STOLT över sig själv - i alla fall jag, då det gäller just tekniska saker!!
    2 lotter lagda till dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Fina kort på maskrosor. Underskattat "ogräs" som det kallas, har funderat över varför vissa växter som växer upp ur asfalten , vi har en ljuvlig backsippa som växer i vår garageuppfarts asfalt,alltid kallas ogräs, dom som är de kraftfullaste och växer och förökar sig ur de kargaste förhållanden och dom som inte vill inordna sig på de platser vi människor tycker dom skall vara,borde kanske vara dom som vi borde beundra mest, dom som inte låter sig tyglas.....lite filosofiska tankar infinner sig så här på nattkröken...Kram Maj från GSch

    SvaraRadera
  3. tag tre betala för två är riktigt bra! fina inköp du gjort! kram emelie och elin

    SvaraRadera