tisdag 22 maj 2012

Nu är hon döpt, prinsessan Estelle...

Jag tittade på dagens tv1 sändning från dopet....och nja....lite besviken blev jag allt. Tyckte nog det var lite för mycket Ebba med gäster i stället för bilder på gästerna till själva dopet. Märkligt var det iallafall att Aftonbladet hade livesändning med kommentarer så jag tittade även på datorn....Tycker det är trevligt att se glada gäster i fina (inte alla) kläder, blommor i kyrkan, naturligtvis hedersgästen med familj.

Har just läst alla kommentarer på Aftonbladet för och emot detta spektakel som vissa kallar det.....håller nog inte alls med där. Med en Kungafamilj vet vi ju att de uppfostrats till sin roll och förhoppningsvis förvaltar detta enligt bästa förmåga. Med president....ja, mer av en chansning enligt min mening. Och vad beträffar det ekonomiska så tror jag inte det blir billigare. De mesta av pengarna går ju till underhåll av slott och fantastiska kulturhistoriska arv....målningar, möbler, mattor, tapeter mm och till löner till alla dessa skickliga människor som jobbar med detta. Här skriver GP om vilka dopgåvor Estelle fått mottaga.
Klicka här
Så min slutsats är nog att prinsessan Estelle blir Drottning framöver.....

Termometern visar ca 31 gr under markisen, den soliga baksidan av huset. Jag springer runt med vattenkanna och vattnar småplantor i växthuset, torra ampelväxter osv.....verkar som om vattnet "bara försvinner"....man förstår bättre varför vi inte ser rabatter mm när vi drar söderut på semester. Pelargon är ju det som trivs bra just nu!
På framsidan, där vi nästan aldrig är, är det skugga hela dagen.....vi har ett hörn med delvis självsådda växter där och jag kallar det Wild and Crazy.......det blir som det blir! Just nu växer ormbunkarna så det bokstavligen knakar och älsklingen Daggkåpan är på G. Så Dagens växt blir ormbunkarna!

3 kommentarer:

  1. Hej Maj!
    Missade det idag då jag var på jobbet men ska kolla på ettan nu klockan 20, det skulle visas "highlights" från Estelles dop:) Kul att se vad gästerna har på sig oxå;)

    Ha en trevlig kväll,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  2. Där var vi lite olika ,jag tyckte Ebba vov Sydovs
    program var trevligt,blev till och med lite besviken
    att det inte var någon repris på det.Jag fick ju inte
    se hela eftersom den här gamla käringen var hos
    frissan då.Men vilken underbar dag,som tyvärr började här med ett hiskeligt åskväder.
    Men allt blev ju bra,tänker på Dig med vattenkannan.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Tack för snälla kommentaren. Har ni SÅ varmt! Wow! här har det varit 10 grader idag. Jag missade dopet. Men hörde att lilla rara Estelle tagit det mesta med ro. Hon ser så trygg och välmående ut på bilderna. En riktigt cool liten prinsessa :o) H

    Ha det gott och trevlig pingst!

    Kram
    Monika

    SvaraRadera