lördag 26 maj 2012

Världens vackraste tågresa?

Idag har GP i en bilaga en artikel om kanske "världens vackraste tågresa" den mellan Oslo-Bergen. Här beskrivs att Göteborg har ett guldläge....man kan starta resan i Gbg ! För många år sedan åkte jag med bil och husvagn från Oslo över Hardangervidda och vidare mot Kinsarvik. Därifrån till Bergen gick inte att åka med vårt ekipage.....det var strapatsrikt nog den första delen som vi egentligen inte skulle kunnat åka (fanns visst en karta över vägar där det var varningsmarkerat)  men det visste inte vi....Att det var sååååå otroligt vackert, sådana berg/alper det hade jag aldrig kunnat föreställa mig.
Läs GP artikeln här.
Redan då funderade jag över hur de kunnat bygga den järnväg som man då och då skymtade från vägen. Om det kan man ju läsa i Jan G första bok, Brobyggarna, den första boken i den nya serie han planerat skriva. Ett semestertips att ha i tankarna kanske....




Ju större utrymme desto mer prylar kan man samla på sig. Vi ställer det här så länge.....känner ni igen det?
Idag pågår röjning i förrådet för att göra plats för ett beg frysskåp. Då blir det bättre plats för bär,storköp av fisk, kycklingar direkt från uppfödare mm. Jätteskönt ska det bli att få lite bättre ordning!
Jag tillhör en av dem som tycker att Claes Eriksson är otroligt bra! Igår såg jag första delen av föreställningen MAX (enmansföreställning) som visades på SVT1. Den går i repris nu 13.15 och finns även på SVTplay. Andra delen nästa vecka.
Allt är naturligtvis inte lika roligt men som ordkonstnär är han ju ett fenomen.....hur kan han komma ihåg allt och utan att staka sig....Och det ligger mycket funderingar kring tillståndet i världen bakom den "roliga" fasaden. Klart sevärt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar