onsdag 16 maj 2012

Paketet har kommit....

Pling i mobilen! Sms från Ellos....din leverans finns att hämta.....som jag har sett fram emot detta paket!
Tyckte vi mätte såå noga och kollade av mot informationen på nätet....men, men. Till de stolar jag skulle ha dem var de alldeles för smala i ryggmåttet och alldeles för långa.....den fina vyn jag såg för mitt inre med mamma och pappas stolar+bord som skulle bli så fina....
Men till stolarna i köket kanske? Passar nog bättre i modellen i vårt kök än i "matsalen" på andra våningen.......alltså klär jag på stolarna.....MEN jag vet inte vad jag tycker.....får nog sova på saken. Alldeles för långa och här är de alldeles för stora istället (bortser från att jag inte strykt dem ) och jag lutar nog åt en retur.
Såå synd!




Blev lite nedstämd av detta men desto gladare när jag tidigt imorse tittade ut i trädgården och så en fågel flyga in i vår andra holk....och strax därefter en till! Vi har alltså hyresgäster i båda holkarna men de flög så otroligt fort att jag inte hann se vilken sort det var. Tyckte att de var alldeles för gråa på vingarna för att vara talgoxar.....men när ungarna blir större får vi ju tillfälle att sitta inne i växthuset och titta mer noga. Från parkett till holk bara ett par meter.



Sen var jag med Hans en sväng upp till odlingslotten. Vädret har ju försenat vårbruket (och ogräsrensning) men lite har han hunnit sått. Längst bak ser man vitlöken, planterad i höstas, flera dm hög. Vi är självförsörjande på eko-vitlök
som får bli DAGENS VÄXT

ps. Troligen dubbelbilder igen!! Men det går inte att justera och jag kan ju inte skriva om hur många gånger som helst. Grrrrrrr ds.

2 kommentarer:

  1. Men så himla trist att inte stolsöverdragen passade. - Men om man tänker att det finns hundratals olika slags stolar ...Men man tror ju alltid det ska passa när man beställer.
    Så du gillar inte surströmming...Stackars dej ;P
    Men jag tror faktiskt att många backar på grund av lukten. - Själv hatar jag lukten av bruna bönor...Och även smaken ;)
    Härligt att ha egen vitlök ! - Mycket godare är den också.
    Ha en härlig helg och så hoppas vi att solen lyser över oss i hela landet !
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Tänk så olika det kan vara....bruna bönor tillhör min älsklingsrätter. Vi kokar egna och smaksätter så som vi vill ha dem. /M

    SvaraRadera