söndag 4 november 2012

Bara fina minnen....

 Den här helgen går mina tankar till min Mamma Valborg och min Pappa Emil......mina föräldrar som alltid fanns där för mig....var och en efter sin förmåga. Båda lämnar bara goda minnen efter sig och jag minns ingenting negativt från min barndom. Måste ha varit en verklig idyll!!

3 november, igår, var det precis ett år sedan jag miste min mor. Det var helt naturligt efter ett långt liv. Hon blev 94 år.






Har tidigare skrivit om när jag tittat i mammas album. (Länk nedan) och det har jag gjort nu  med.
Jag är ju född 1945.....innan andra världskriget slutade, finns flera officiella datum och när jag en gång frågade min mamma varför jag var ensamt barn och inte hade några syskon, svarade hon: Jag är så glad att jag fick dig!!

Det måste varit svåra tider, även i Sverige, och på kortet ovan ses min pappa i uniform. Eftersom han var 15 år äldre än mamma, alltså 43 år här, så var han "inkallad" till någon tjänstgöring med anledning av kriget....mamma hade detta kort i sin plånbok.

Tar med några bilder som jag tycker om

Önskar att denna vagn funnits kvar
Så fina vi är och mamma ser så ung och lycklig ut
Mysfika på balkongen var vanligt hos oss
Pappas flicka?
Har fick barnen vara med på festen



Slutar med att tänka: Mamma, jag är också glad att ni fick mig!!



 Majberggren's Värld: Tittar i gamla album.....

8 kommentarer:

  1. Så vackert, ditt inlägg. En värdefull skatt att ha dessa minnen och fina bilder. I min ägo har jag en dockvagn som ser ut nästan som den vagnen. Barnbarnen älskar att leka med den :o)

    Ha en fin dag!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  2. Underbara minnen vi får ta del av och underbara foton från en svunnen tid.
    Tack för att du delar med dig!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. s
    Så vackra bilder Du har och så vackert Du skriver
    om Din mamma och pappa.
    Jag har inte riktigt så fina minnen, men jag klasgar inte ändå.
    Trevlig fortsättning i dag

    SvaraRadera
  4. tack snälla Du för utmärkelsen från Dig. Jag har tyvärr missat det.
    Hur får jag tag i den lilla trevliga rutan
    med i love your blogg ?

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Vilket fint inlägg om din barndom och vilka härliga bilder! Så roligt att se gamla svartvita foton, bilderna i mitt första album är också svartvita och vagnen nästan likadan, trots att jag är lite yngre, född 58. Frisyrer och kläder ser också likadana ut, i slutet av 50-talet.

    Stort GRATTIS till awarden, det var du värd med din fina blogg!

    Vilken mysig dag du ser ut att haft med din svärdotter och barnbarn.

    Önskar dig en skön söndagskväll
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  6. Jag förstår att du önskar att barnvagnen funnits kvar! Jättecharmig!
    Ja, visst är det kul med Köpenhamn! Bara över en bro, sedan är man utomlands! En helt annan känsla där! Likadant med Helsingör tycker jag.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Vilket fint inlägg med tankar och minnen från din barndom. Och att du dessutom har så fina kort kvar.
    Ha nu en fin fortsatt vecka.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Du skriver väldigt fint om dina föräldrar. Jag hajade till lite när jag såg det första fotot. Jag är fograferad i en exakt likadan vagn. Vi är ju födda samma år. Kram

    SvaraRadera