söndag 29 juli 2012

slö söndag...

Idag känns det som en verklig slödag....vädret har inte riktigt bestämt sig om det ska regna eller solen ska titta fram. Ni har väl kanske läst om gårdagens skyfall här i Göteborg. Det tillhör definitivt ett av det häftigaste regn jag kan minnas...översvämningar i Nordstan, vårt stor shoppingcenter, inställd kollektivtrafik mm.
Sen var det ju stor oro för hur Bruce Springsteens andra konsert skulle kunna genomföras. Verkar ha blivit en lyckad tillställning iallafall.
Mannen kom hem från Gotland och jag fick en present därifrån köpt på Margus Hantverk/Gårdsbutik. Gillar dessa handledsvärmare jättemycket!
Något annat som jag gillar är det härliga bröd som vår Ica butik har börjat sälja. Det är ett surdegsbröd som håller sig fint i minst en vecka om man lägger det i en kökshandduk.
Idag har vi grävt upp årets vitlökar som nu ligger på tork. Hans försöker varje år, även jag har testat, att fixa till en vacker vitlöksfläta. Nu har vi hittat ett inlägg på nätet med foto....vi får se om det lyckas i år.
Jag skrev om mina gladiolus som inte blommade....MEN vad såg jag igår....vet inte hur fort denna knopp har växt men fn har vi flera stycken och senare blommor hoppas jag
Spännande är det att se dessa Physalis växa. Första gången vi försöker med dem
Jag har inte haft DAGENS VÄXT på länge men idag måste det väl bli den nyskördade vitlöken!
TUMMEN NER blir det ju för sniglarna som äter upp alla växter, alla fina Dahlior vi hade förra året, utomhus. Ni ser skillnaden mellan Dahlia i växthus och i vår rabatt!
Medan jag bloggar så är tv på och det är fn cykling där vi har Emma att hoppas på men fn verkar det lite mörkt...men heja Sverige!





4 kommentarer:

  1. Ja jag hoppades på lilla Emma lite med,Men jag somnade så skönt i soffan vid TVn.Men det blev ju inget där heller sexa i allafall.Däremot såg jag på Gymnastiken hos min make,hon var så duktig
    vår enda Svenska som är med där.HON kan inte vinna men som reporten sa en del får poäng efter gamla meriter.Men jag förstår inte hur de kan hoppa och springa på den där bommen,hörde i dag att den är 10 cm bred bara ????

    SvaraRadera
  2. Gladioler är bland de vackraste blommor tycker jag!
    Lycka till med vitlöksflätan:)

    SvaraRadera
  3. Men oj vilken vitlök!! Har ni satt vanliga, eller köpt på handelsträdgård? Jag har velat prova, men aldrig kommit till skott!
    Nu blev jag riktigt sugen på att göra detta!

    Jag har photoshop och vet hur man gör bilderna mindre. Men jag gillar inte at få ett extra moment...Vill man spara den förutom till bloggen får man göra det i 2 omgångar nu ju. Bildkvalitén blir ju inte så bra i sådana miniformat. Men de verkar bara vara det som gäller eftersom jag inte vet vart man ska betala.
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hans, odlaren, säger att han köpt "riktig sättlök" på handelsträdgård. Vi har haft vitlök i många år nu och köper nästan aldrig någon i affären.

      Radera