söndag 22 juli 2012

Frukost i "Lilla Paradiset"....

Härlig sommarmorgon med porlande fontän utanför växthuset,Lilla Paradiset......goda smörgåsar med nyplockad basilika och egna doftande tomater....kan inte bli bättre!
















Vi har aldrig haft så mycket vindruvor tidigare.....och jättegoda är de! Men vi får vänta lite till.
Sen har vi mysteriet med växter som INTE blommar. Förra året sådde vi luktärter och det var som en djungel i växthuset av grenar och blad.....men  av mina drömmar om buketter av luktärter blev det inget. I år samma sak. Vi köpte lökar av Gladiolus som är stora och växer med jättestora blad....men ännu har jag inte sett någon blomma. Kommer kanske?




Mätt och belåten ser jag fram emot söndagen. Jag vet ännu inte om jag kanske "hittar på något" ..........


2 kommentarer:

  1. Smörgåsarna ser mumsiga ut! Det är härligt med en köksträdgård. Jag väntar också på att mina Gladiolus ska blomma.
    Carina

    SvaraRadera
  2. jag har ju missat en hel dag,Ni har verkligen fint omkring Er. Som Du skriver så är det ju
    faktiskt ett Paradis.
    U N D E R B A R T

    SvaraRadera