söndag 11 mars 2012

Så här Dagen efter....


Ja, då vet vi ju hur det gick......vad har hänt? Jo, en av förhandsfavoriterna i årets Melodifestival, Loreen vann och andra fick framskjutande placeringar. Det var väldigt många som fick mellan 5-6% av folkets röster (även Ranelid) men den internationella juryns röster fick stort genomslag.
Bara att konstatera att jag förlorade ett vad med min son och han blev 20 kr rikare! Men det är nog inte beloppet utan äran som gäller där.....dvs Ranelid vann inte utan kom sist vilket jag kan förstå men jag tycker fortfarande att hans text verkar ha misstolkats och mig tilltalar den. Grattis och lycka till då Sverige med Loreen!
Har gjort några urklipp från morgontidningarna som handlar om böcker.
  • Bibliotek med jättebra ide
  • Fursten, en klassiker som jag har i bokhyllan
  • Steve Jobs



Läste om ett bibliotek som har lanserat en jättebra ide. Hur många gånger har jag inte önskat att själv starta en bokcirkel i hemmamiljö men det har aldrig blivit något av det.......
Nu kan man låna en "kasse med böcker" anpassade till bokcirklar....är det inte jättebra!!
Bilden blev tyvärr lite suddig men klicka på den så går det bättre att läsa. Tummen upp för den ideén som jag ska tala med vårt bibliotek om.

Sen läste jag att boken Fursten ska komma i nytryck. Den har jag i min bokhylla, tryckt 1958, och det var väldigt länge sedan jag läste den. Mycket bra minns jag att jag tyckte. Nu ska jag läsa om den och se om det hänt något med makthavarnas strategier......
Om en modernare makthavare handlar boken om Steve Jobs. Den ligger på andra plats på listan över Fackböcker. Min man fick den i present och tycker den är bra. Jag har inte läst den ännu men hoppas snart börja med den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar