söndag 25 mars 2012

Premiär för fika i växthuset....

Ja, då är det första dagen med vår "sommartid".......jag har fått en del synpunkter på mitt inlägg igår och där kan jag konstatera att åsikterna skiljer sig åt. Men jag får se hur det blir för mig själv denna säsong.....tror iallafall att jag lyckats ställa om alla klockor och det är ju en bra början.
Vi har kommit igång lite med att fixa utomhus och då bla i växthuset. Innan det blir dags för årets tomatplantor har vi lökar därute. Tulpanerna har kommit längst
Lite grovstädning, dammsugning mm så var det så pass klart att vi kunde fika därute. Mysigt!
Det blir nog inköp av lite nya dynor kanske.....men tills vidare får de gamla duga.
 Min vanliga dyna var tyvärr lite fuktig så jag fick inte något riktigt skönt ryggstöd....men jag satt ju inte ute så länge denna gång.

Sen tar jag paus, söndag är väl vilodag?, från att skriva om allt som jag reagerat för idag. Ungdomar som provjobbar gratis och inte får anställning utan byts ut mot andra gratisjobbare. Grrrr
Våldtäkter och åter våldtäkter......GRRRR
Jag gillar faktiskt olika sporter och nu när jag "slutat med min skidåkning" kors/tvärs/upp/ner, tittat på Milan-Roma så blir det att bänka mig framför tv för att kolla på golf ikväll och senare fortsätta med boken Öster om Eden . Jag har läst ute Ranelid Tyst i klassen och jag tycker jättemycket om den....det är svårt att förklara hans speciella författarstil men mig passar den.

Fortsatt trevlig söndagkväll!

2 kommentarer:

  1. Ett eget växthus är guld värt. Ett riktigt njutarrum. Man lyckas nästan glömma bort allt det jobbiga i stora vida världen utanför.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju en bild längre ner på bloggen över hur det kan se ut på sommaren. Vi kallar det "lilla paradiset" för det tycker vi det är. Här i Gbg där det så ofta blåser, och ljudet från motorvägen....ja det märker vi inget av när vi sitter därinne.

      Radera