torsdag 8 mars 2012

Minnenas television....

Det blev en mysig tv-stund när jag av en slump kom att hamna i SVT1 och programmet "Minnenas television". Jag brukar alltid titta i tvprogrammet innan jag slår på tv men nu trodde jag att det var skidåkning....
Ni som varit med ett tag minns programmen med Sten-Åke Cederhök ochTomas von Brömsen i tex Albert & Herbert. Dagens program var hämtat ur Razzel ett annat succeprogram av dessa två begåvningar. Vilken glädje, vilken harmoni, vilka roliga historier som förmedlades.....
Sten-Åke C fick även ett pris som delades ut av Thore Skogman. Eftersom jag bott länge i Hallstahammar är ortens son TS förknippad med många minnen. Thore började sin karriär under min tonårstid.....sjöng i Folkets Park i de mest fantasifulla kostymer......men om jag ska vara ärlig så tyckte vi tonåringar bättre om Elvis P och Tommy Steel, såklart! Men många tankar och fina minnen skapade denna bild.
Ska hålla ögonen öppna för Minnenas television i fortsättningen!

3 kommentarer:

  1. Kul med Albert o Herbert dom kommer jag ihåg. Ha en mysig kväll. Kram MIMMI

    SvaraRadera
  2. Thore Skogmans födelsedag är i morgon den 9 mars, det är lite festligheter här i din barndomsort då Maj, med anledning av att han skulle ha fyllt 81 år då..... Men visst Elvis och Tommy var ju det som gällde i vår ungdom...... /GSch

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter jättetrevligt! Tänk vilka minnen vi har som är förknippade med danskvällarna i Forum.

      Radera