torsdag 29 mars 2012

Misshandeln igen, en tur till stan


Det går ju inte att undvika att tänka på misshandeln av den 61-årige mannen och flera inlägg finns att läsa på GP nätet.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.901597-systern-jag-onskar-de-hade-fatt-se-min-bror-nu Jag länkade till min blogg från gårdagens artikel och det blev en otroligt respons för detta engagerar Göteborgarna! Jag fick även många kommentarer, oftast anonyma, med olika innehåll. Men de flesta var riktade mot invandrare och ordvalet inte så lämpligt för syftet med denna blogg. Dvs jag kommenterar aktuella händelser som engagerar mig men jag dömer ingen i förskott! Tyvärr visar det sig av tidningsartikeln att personerna var kända av polisen sen tidigare och det var en av de punkter jag hade med i mitt inlägg igår.
 Vi måste försöka gemensamt "få någon ordning" på detta problem och jag tror inte lösningen är (en av kommentarerna) att sätta "dom" på ett flygplan och köra iväg dem.......
Det här är inte ett enkelt problem det förstår alla men jag kan ändå inte begripa (hänvisar till gårdagens inlägg) hur någon kan göra något sådant !!

Kanske känns det inte passande att skriva om shopping mm i samma inlägg som ovanstående men jag tror också att vi måste balansera allt det negativa med något som gör att vi ser lite ljusare på tillvaron för att orka med att göra insatser där det behövs.


Gjort något trevligt?
Idag hade jag några ärenden till en bank i city....det blev en promenad bland vårklädda, soldyrkande människor. Såg så härligt ut! Jag lyxade till med en ny doft och en praktisk silverputstrasa innan jag tog bussen hem igen.
Nu ska broschen bli vårfin!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar