lördag 10 mars 2012

Satsat på Oddset för första gången....

Idag har jag gjort något jag aldrig gjort förr.......jag har satsat på Oddset!
Jag gillar lotter, Lotto mm men spelar aldrig för några höga belopp. Som ex har jag två stycken stående Lottorader i veckan.
Men idag kände jag NU ska jag satsa på Melodifestivalen......men egentligen tror jag att jag förlorar min insats men samtidigt om jag vinner då räcker det ju till lite shopping här i vår....

Jag tillhör nog den minoritet som kommer att satsa på xx som vinnare.......nu är ni kanske lite
nyfikna? Det börjar på Ra....ne.....lid! Just nu tror jag han är tippad att komma sist men det tror inte jag......
Finns väl knappt något bidrag/artist som blivit så hånad och nedskriven i pressen som han....men som jag skrev här redan i höstas efter att ha hört honom live. ja, då fick jag en ny favorit. Tidigare tyckte jag nog som många att han var "lite underlig"......
Men har vi inte alla haft den åsikten om någon som vi kanske aldrig träffat, någon som vi bara ser/verkar speciell och som sedan visat sig ha "guldkvalitet".......och tvärtom....
Oj, kom just att tänka på en dikt av Gustaf Fröding

* Men strunt är strunt och snus är snus
om än i gyllene dosor
men rosor i ett sprucket krus är ändå alltid rosor.......

Läste just en artikel i dagens GP:

Ja, det blir kanske så att jag tittar på tävlingen ikväll och gör du/ni det så vet ni om jag vinner eller förlorar.

3 kommentarer:

  1. De absolut sämsta oddsen att vinna på är Lotto,men nu har du lyckats med något unik nämligen att hela Sveriges superego skall stå som vinnare. Det innebär att just nu är Lotto
    bara det näst sämsta spel man kan ägna sig åt.Ett mycket stort lycka till.
    PS Tror du på Tomten också DS

    SvaraRadera
    Svar
    1. @Tommy: Antar att du menar hela Sverrrrrrrgies Suuuuuperego!
      Yttrycket "då äter jag upp min hatt" ligger nära till hands att lägga i potten...

      Radera
  2. Lycka till, hoppas du vinner. Kram Mimmi

    SvaraRadera