söndag 4 mars 2012

Clarion igen, Rest Ottomania ....

Trevlig lördag!!
Underbara tilltugg till god drink och ett glas vitt....


Igår var Hans och jag tillsammans med son, svärdotter och en kamrat på Hotell Clarion. Jag var där för tredje gången(skrivit om det tidigare) men de övriga för första gången tror jag....vi lyckades hitta en mysig plats att sitta på...det var tur....för redan nu kl 16 var det mycket folk. Därför är det jättesvårt att ta lämpliga bilder att lägga ut på bloggen. Jag har bestämt att inte ta med foto där man ev kan känna igen en person som inte vet att den hamnat på min blogg......Herrarna föredrog öl......
Det finns så mycket fina designade möbler, lampor, mm så jag tycker att det nästan känns som hemma hos någon.....kuddarna i "vår soffa" är ju inte så vanliga på andra restauranger......
Igår gick jag även upp till andra våningen där gourmetrestaurangen finns.Utsikten från andra våningen.......vi kan skymta den soffgrupp vi satt i.

Där uppe finns faktiskt också en stor bar där det igår iallafall var lite mindre folk.Tyvärr var det ganska mörkt och folk i restaurangen så där tog jag inga kort. Vi bad att få se menyn.....rätter från ca 150 kr upp till under 300 kr....Bra pris för mat denna miljö!
Sen inträffade faktiskt en rolig, ganska dråplig sak.....efter att ha suttit ganska länge och pratat om ditt o datt, kollat in på menyn mm så kände vi att något att äta skulle passa bra. Hederlig husmanskost hade vi spanat in. Köttbullar, lingon osv......Min svärdotter travade raskt trappan upp och talade med hovmästaren....
  • ja, vi skulle vilja äta lite....
  • vilket namn har ni beställt i
  • nja, vi har inte beställt något bord
  • hovmästaren tittar lite undrande på henne....ja, då är ni välkomna att beställa. Det är fullt i 14 dagar!!
  • Då kan man tala om en Restaurang som blivit poppis!
Men nu hade vi blivit riktigt sugna på mat så det blev Ottomania. Även där var det fullbokat men "stamgästerna" fick ett bord. Svärdottern beställde gryta
och jag lamm. Gott!
Ibland önskar jag att jag inte bodde i en storstad med stress, mycket trafik mm men ibland är jag överlycklig att bo ca 30 min från centrum och bla då till dessa två Smultronställen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar