onsdag 3 oktober 2012

Media om bla Ohlson Wallin....

Jag tittar ofta på "Efter 10 med Malou" och så även idag.......och vem hade hon som gäst? Naturligtvis Ohlson Wallin.....tyckte att det var synd att hon satt i samma soffa som Göran Rosenberg.

Sen har ju tidningarna varit fulla av artiklar om hennes utställning Ecce Homo (ofattbar för mig)  som ska,  eller är den inställd kanske, visas i Belgrad idag. När jag skulle titta på Kulturnyheterna ikväll...vem intervjuades inte där......behöver inte skriva namnet igen utan kan bara konstatera det som jag befarade igår. Media hänger på!!

Malou har "Bokklubb" varje onsdag och det tycker jag är intressant även om det naturligtvis är ett sätt att göra reklam för böcker. Göran Rosenberg talade idag om sin bok "Ett kort stopp på vägen från Auschwitz". Den handlar om hans fars resa och överlevnad från hemskheterna i lägret.

 
Har stått i kö på vårt bibliotek för denna bok länge, länge och igår fick jag meddelande om att den fanns att hämta. Har själv många böcker av den sorten men jag kan ju inte köpa alla....har alltid intresserat mig för hur vi människor kan och har kunnat genomföra dessa ofattbara grymheter.

Trevlig var däremot eftermiddagsfilmen i TV1 även om det var ett ledsamt slut. Roligt med en fransk film.  "Samtal med min trädgårdsmästare " hette den. Man fick lite att tänka på.....


Senare ikväll blir det som vanligt på onsdagarna nu för tiden, först "Bonde" och sen Efterlyst.

Måste bara visa ett foto på min underbara bukett med Gladiolus.  Det piggar verkligen upp sinnet, "levande" blommor och det kan ju behövas i detta ruskväder.....Har skrivit det förr men jag efterlyser Min höst!!


4 kommentarer:

  1. Ha en fin dag trots regn och rusk hälsar 3 tanter

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också att Ohlson Wallin går över gränsen vad gäller fotot på kungen m.fl. eftersom hon där går till personangrepp genom att klippa in ansikten från ofrivilliga i sin bild. Däremot tycker jag inte att Ecce homo går över gränsen eftersom den ifrågasätter katolska kyrkan i stort och inte enskilda personer. I många östländer är homosexualitet fortfarande olagligt, vilket gör mig mycket upprörd. Om utställningar som ecce homo kan hjälpa till att skapa debatt och få övriga europa att se dessa problem så tycker jag det är bra. Konst ska väcka känslor och säga vad man vill om Ohlson Wallin men detta lyckas hon med i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Kära Bloggvän,vem saknar inte hösten. Inget är sig likt längre med varken väder eller andra saker.
    Jag tycker Du är så klok Maj i Vad Du skriver
    jag tänker lika dant.Jag såg Bonden och blev glad
    att Klas valde två st udda flickor. Underbart tyckte jag.Bonden bength älskar jag,men hoppas att han valde rätt ?? kram från Harriet

    SvaraRadera
  4. Jag följer inte Bönderna men ser ett program på söndagar....Nordisk Vildmark. Helt sagoligt! Har du sett det?

    Brukar också se Malou men har missat det hela den här veckan. Härlig blandning av olika aktuella teman.

    Ha en fin Djurens & Kanelbullens dag!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera