söndag 5 februari 2012

Ytterligare en bra bok.......

Jag har nu läst ut boken" Hotellet i hörnet av bitter och ljuv" och jag tyckte den var jättebra. En mycket speciell bok där jag faktiskt kom i kontakt med en företeelse i USA under andra världskriget som jag inte vetat något om/inte förstått. Efter attacken i Pearl Habor upprättades läger i USA dit japaner, enligt Wikipedia ca 110000 personer, tvångsförflyttades. Finns att läsa mer här http://sv.wikipedia.org/wiki/Internering_av_japaner_i_USA_under_andra_v%C3%A4rldskriget
Boken handlar om relationer av olika slag men kärlekshistorien berör Henry (kines) och den japanska flickan Keiko......Läst om boken på nätet och hämtar en kommentar därifrån. En riktig pärla! Missa inte en läsupplevelse utöver den vanliga! 


1 kommentar:

  1. Hej det är kul att läsa böcker om man hittar någon bra, jag vill att den ska vara bra direkt annars tröttnar jag. Angående att måla, först måste du ju slipa möbeln, ta bort gammal färg om det finns, slipa så alla ojämnheter kommer bort, det är A och O att man gör ett bra förarbete. Sen tar du en grundfärg jag har Beckers, sen målar du med den färgen du ska ha, svart eller vit eller vad du vill, jag använder Beckers matta vita eller matt svart, 1 liters köper den på Coop där den är billigast 199 kr litern. Fick förslag om en annan färg som ska vara bra, kommer från England men dom kan inte skicka den för det är för kalllt ute jag ska vänta till vår/sommar o beställa den då.Älskar den när den är matt, det är ju så den ska vara nu, den blanka känns inte så bra tycker jag, men det är inge svårt alls. Du kanske måste måla möbeln 3 ggr sen om du vill kan du shabby chica den, slipa lite kanter o så så den ser sliten ut. Det fixar du själv utan gubben. Lycka till kram Mimmi

    SvaraRadera