torsdag 2 februari 2012

En lugn dag framför braskaminen......

Igår när jag kom hem efter att ha träffat min goda vän på Clarion, vid ca 22 tiden, var det ungefär 18 gr i huset och något lägre i sovrummet. Brrrrr......inte var det läge att börja elda då heller så det blev till att "pälsa på sig " innan det var dags att krypa till kojs........Så det första som gällde imorse var att börja elda,elda och elda......Nu är det varmt och skönt! Men konstigt nog vänjer man sig vid att ha lite kallare inomhus och att istället klä på sig lite tjockare. Tror att det även kan vara bra för slemhinnor i näsan mm så att man kanske inte blir förkyld så lätt.....ja, inte vet jag. I väntan på bussen igår kväll blev det inköp av en rosbukett! Vår buss går ca 1 g/halvtimmen och jag undrar varför jag alltid lyckas komma till hållplatsen när bussen nyss gått.....? Men denna kväll blev väntan till förmån för det nya numret av tidningen Lantliv och rosorna.
Förutom blommorna "sprang" jag på ett erbjudande ....köp 5 betala för 4........så det blev en bunt strumpor, de flesta av ylle som nu inte är så lätt att få tag i......Nu ska det vara fräcka vårfärger i tunna material. Och det är klart att nu är det väl inte vinter längre utan vår, eller hur? I sådana läge känner jag för att morra till lite.......
Imorgon hoppas jag att vi hinner åka och fika lite ute på Stora Holm där Nyblom & Collen har verksamhet och öppnar för första gången efter jul/nyår. http://www.storaholmssateri.se/hitta_hit.html.


 Här är foton från tidigare besök på Restaurangen Kommendantens Källare och sedan caféet. Ni förstår att detta är ett Smultronställe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar