torsdag 9 februari 2012

Detta har inte blivit en matblogg........


Ibland får jag bara sån lust att göra något annorlunda att äta......jag har hyllmeter med kokböcker av alla slag. Det är allt ifrån ärvda, utländska, min mammas julklapp från pappa och mig 1945.

 Till J Oliver, Anna Bergström i flera ex osv
Men det gäller att ha ingredienser hemma så efter en titt (idag igen) i kylen fastnade jag för en enkel sallad som visade sig vara utomordentligt god faktiskt. Pasta,räkor,melon,paprika,sallad,lime......och slanka linjen till, dvs Ramlösa denna gång.
Sen hade vi en del ärenden att uträtta och passerade Stora Holm,vilket är omöjligt utan att stanna till! Alltså ett stopp för några inköp i bageriet. Ett gott matbröd och kaffebullar




Jag har via min blogg kommit i kontakt med så fina inredningsbloggar och fått sån lust att göra något åt mina "gamla" mörka möbler......fast Antikrundan alltid säger att man förstör om man målar mm....först ut på plan blir spegelbyrån (spegeln används inte fn)......bokstavligen UT, antingen åtgärdad eller Blocket/Tradera......ska bli spännande att se vad som händer med den!

2 kommentarer:

  1. Så skönt att se att hjärtat kommit fram och har det bra. Den där butiken Stora Holm verkar vara "farlig" för sådana som mig. Strunt i experterna och måla byrån om du vill. Det är ju bättre att möblerna blir använda än bortglömda.

    SvaraRadera
  2. Så fin byrå!! Gör nu inte dig av med den!!! :) Måla den i stället om du vill ha vitt. Man vet inte om nåt år kan det va inne med brunt igen....

    SvaraRadera