måndag 6 februari 2012

Vissa dagar är upp och ner........


Idag är en sådan dag när det känns som om inget ville fungera.......det började ganska bra med att jag plötsligt blev sugen på en korvsallad...Denna är verkligen enklast tänkbara men jag gillar den. Nu  hittade jag dessutom en burk med stora kapris i skafferiet.


Jättegott blev det!

Ja, vad hände sen. Datorn fungerade inte, telefonen fungerade inte heller och jag väntade ca 2,5 timmar innan jag ringde ComHem. Något måste startas om! Jag som är mer än oteknisk lyckades "dra och slita" i lite kablar och sen fungerade det igen. Pust! Inte trevligt när telefonen inte fungerar.
Vad bra tänkte jag , då kan jag lyssna på en ljudbok jag lånade på biblioteket....Tror ni jag hittade den? Naturligtvis hade jag "städat" undan den till ett ställe där jag aldrig lägger någon bok. Men i detta fall var det logiskt-vid CD spelaren .
Då fick jag lust att göra en ask med decoupageteknik som jag tycker är så kul. Lyckades göra fel och fel och fel igen utifrån hur jag tänkt mig locket på asken. Nu får den ligga tills imorgon. Men jag tror den blir bra till slut! Undrar om detta beror på att jag har jättevärk i muskler/rygg idag och inte är riktigt fokuserad.
MEN när jag gick ut och hämtade posten blev det bara positivt. Jag hade turen att vinna ett tovat hjärta som kom idag. Det finns så många trevliga utlottningar på bloggarna och detta var en vinst från bloggen Trädgårdsliv på Högagärde http://hogagarde.blogspot.com/
I posten fanns också ett tackbrev från SOS-barnbyn där vi har vårt fadderbarn. I detta fall gällde det vår julklapp. Det är ju bara 250 kr men de är alltid sååå tacksamma för det vi gör för barnen.
Så just nu är det bara bra....nyss tänt en brasa ,ska lyssna på boken med en värmedyna för ryggen...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar