onsdag 22 februari 2012

Nu är tablettproblemet löst och nya gardiner på G..

 Missa inte mitt tips längre ner även om ni inte orkar läsa om tabletteländet!
För några dagar sen skrev jag om "tabletteländet".....(11 feb Skratta eller gråta) Nu har det löst sig för min del men jag kan ändå inte låta bli att skratta i smyg åt det hela.
Vad är det för administration vi har mellan tillverkare, läkare och apotek. Visst är det bra med datorer men i vissa fall ställer de till mycket problem.....Förra gången gjorde systemet att jag fick tabletter utskrivna för 196 dagar men enligt apoteket kunde jag ju bara hämta för högst ett ½ år , dvs inga tabletter den gången.
Efter många turer skrev nu läkaren 2x28 men med möjligheter till 4 uttag. Hur blir det nu då??

Jo, jag har fått 2 st förpackningar med 30 st i varje. Jag ska ta ½ /dag och det räcker då i 120 dagar.
Nästa uttag , efter 4 mån, blir 60 st igen. NU går det alldeles utmärkt.....Pust! Jag får fler tabletter än tidigare (räcker 240 dagar) men det löser sig om jag går till apoteket 2 ggr . Jag förstår om ni redan slutat att läsa och inte hänger med.....

Jag var lite sur och barsk i rösten när jag var på apoteket och mumlade något om att det vore ju bra om det gick att dela tabletten korrekt också. MEN då sken apotekaren upp och sa att det kan vi fixa. Vi har en tablettdelare här.....Den fungerar alldeles utmärkt! Även om ni inte behöver någon kanske det finns någon i er närhet som har samma problem som jag haft men som nu är historia!!
Nu får det ju bli något trevligt också.....

Igår var jag en sväng till vårt köpcentrum och letade nya gardiner igen. Visserligen gillar jag mina gardiner men nu är det ju inte så kul med GOD JUL längre......Jag vill behålla min vita kappa men köpa nya sidogardiner och har letat och letat utan att hitta några som passar . Men så igår hittade jag gardiner jag gillar.

Nu är det så att de nya gardinerna är något smalare och jag vet inte om de kommer att passa. Maken som fn är på tjänsteresa kommer i eftermiddag och då blir det gardinuppsättning på schemat. Jag håller verkligen tummarna för att gardinerna blir bra!

3 kommentarer:

  1. vad skönt det ordnade sig med medicinen! De ser nu fina ut gardinerna!! Hoppas få se ny bild sen då de är oppe där hemma :)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där med krångel med mediciner, men det brukar väl ordna sig till sist.
    Du har en intressant blogg.
    Ha en fortsatt fin vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du tittat in hos mig. Jag ska besöka dig också. Tack för de fina orden om min blogg, det inspirerar!/M

      Radera